Ny Dash ulykke

Status
Not open for further replies.
Ny SAS Dash-crash

http://politiken.dk/indland/article407463.ece

Landinghjulene har tilsyneletene kollapset på nok en Q400 fra SAS idag.

Har dessverre ikke bil eller sykkel...eller tid. Hvis ikke skulle jeg dratt ut dit å rapportert live

Hva skjer nå? Blir spennnede å se hva SAS, andre selskaper og/eller myndighetene bestemmer seg for nå...

Er det noen som har tall på hvor mange av disse som har gått på kne som har vært SAS sine og hvor mange som er andre?

-A

Synd jeg hadde det travelt med å komme meg hjem i dag da! Jobbet til kl. 16:45, men pga AF streiken så hadde jeg hjemlengsel og stakk halen mellom beina og LØP ned til toget. Hadde vist dette: mon ikke det hadde fulgt med noen hotshots til denne posten... beklager

Spørgsmålet er om dette er begyndelsen på enden for Q400 hos SAS - det er allerede nu et stort samtale emne hver gang man skal ud at flyve med SAS. Jeg tvivler efterhånden på at den almindelige SAS passager efterhånden vil sætte sig op i en Q400 maskine.

Nå er det vel på tide å returnere de flya til fabrikanten, nå er vel passasjerenes redsel for stor til at de vil sette seg i et slikt fly igjen.

.. og dette like etter inspeksjon og reperasjon .... skal bli interessert aa se om dette var en av maskinene som maatte repareres eller om den var 'frisk' ....

Uansett -- Bombardier maa foele seg bra dumme naa ....

Jeg er rimelig sikker på at det kommer til å bli en rettsak med noen solide krav mellom SAS og Bombardier etter alt dette:exclamati

Ifølge ubekreftede meldinger er det SK2867 fra Bergen det er snakk om. Skal ha vært 42 pax ombord og ingen skal ha blitt skadet

Indtil videre ser det ud til at alle Q400 afgange fra CPH er aflyst resten af dagen - men det må vel forventes at der snarest kommer en officel grounding af hele flåden igen.

Hadde vært moro å få en utredning fra en med teknisk kompetanse. For betrakter de nå SAS Q400 som trygge? I såfall burde jo prosesen settes igang umiddelbart noe jeg tror kundene ville tatt med største forståelse!

Dette minner meg litt om et par av mine kamerater sine modellfly. Hjulene pleier å bli montert på igjen imellom hver gang han har vært ute å flydd.

heldigvis ingen skadd, men på vegne av Sas og de ansatte må jeg si at jeg føler sorg, tristhet og en tåre i øyekroken. Litt sånn at en lurer på når ( hvordan ) dette skal ende:cry:

Status
Not open for further replies.
Back