Ny Airbus på vej

Replying to Topic 'Ny Airbus på vej'

Skal vi tippe at Finnair blir en tidlig kunde...så LOT?

Kult!

Hva med en Airbus 250? En søt liten Airbus med plass til 50 pax?

Airbus, Alfa, Italiensk vin, rakfisk fra Valdres...mye europeisk som er bedre;)

Ja det er vel mye som er bedre i Europa...og annet som er bedre i USA

Med økt rekkevidde og likhet med A330/A340 kan kanskje denne maskinen være noe for SAS på sikt? Til østen blant annet, jf. dagens DN.
Et vesentlig spørsmål blir jo når maskinen er tilgjengelig.

Men om vi skal prøve å holde oss litt seriøse for en gangs skyld..

Airbus kan lære av Boeing å få flyene mer komfortable innvendig. Alle Airbus fly jeg har reist med har hatt dårlige seter. A320/321/330. Reiste sist med Northwest 330-300 fra DTW-AMS, og allerede på et 2md gammelt fly var det begynt å bli slitt innvendig.

-Dører i "hattehyllen" ville ikke gå i lås
-Løse matbrett
-Vinduene i flyet var full av is/kondens pga dårlig drenering/lufting mellom vinduslagene.
-Seter som man fikk vondt i ryggen av etter 5 min.
-Div plastikkdeler som knisset mot hverandre og lagde lyd

Det positive var PTV systemet........

KLM sin 10 år gammel 767 var av mye bedre kvalitet innvendig.......

Det er i hvert fall bra Boeing har en verdig konkurrent!!!

Vel, setene leveres per spesifikasjon av tredjepart, saa der er Airbus uskyldig ..

Originally posted by plane-spotter
sinnsykt fett da:spin:
endelig noe europeisk som er bedre en usa:)

Mye som er bedre i Europa, men kan noen forklare hvorfor akkurat dette er et slikt tilfelle??
:spin:

PS, O.T: beste flytur hittil hva angår seter må være Alitalia DC-9 Super-80 og MD-11!!

Ja italienere kan det meste...(...bare så synd de ikke klarer å få noen god økonomi i det de driver med!)

Originally posted by MountainDew
Airbus kan lære av Boeing å få flyene mer komfortable innvendig. Alle Airbus fly jeg har reist med har hatt dårlige seter. A320/321/330. Reiste sist med Northwest 330-300 fra DTW-AMS, og allerede på et 2md gammelt fly var det begynt å bli slitt innvendig.

Nå er det som MOW påpeker en tredjepartsleverandør av seter som lager etter spesifikasjon. Når jeg fløy Premiair A320 for tre år siden var setene j*vlige å sitte i. SAS sine seter på sine A321 er en drøm å sitte i.

Ellers synes jeg A320-serien virker bedre sammenskrudd mtp. kvalitetsfølelsen enn 737 gjør. 737 føles nesten litt skranglete, uansett om vi snakker Classic eller NG.

Back