• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NWA hugger opp ett fly

Someone

Moderator
Medlem
....Airbus 320, og ikke en DC-9 som sikkert kan overleve en atomkrig:

http://www1.airliners.net/open.file?id=1147676&size=M&width=1136&height=864&sok=&photo_nr=&prev_id=&next_id=



Ja ja nå er vel dette en leasing maskin og det derfor ikke er NW som skraper den men leasingselskapet
 
Maskinen ble levert i September '89, og er således ikke blant de yngste flyene som skrotes.

Andre NW-maskiner som skal skrotes er c/n 032, 106 og 107, fra henholdsvis '89, '90 og '90.


Sånn apropos kan det nevnes at noen ex-America West A320 også skal skrotes, c/n 238 og 271, begge fra '91, samt muligens c/n543 fra '97.
 
Originally posted by BU662
Design Limits:
A320: 45.000
B737: 75.000
DC9: 100.000
Obs, jeg glemte a nevne det er cycles...:colgate:

Och den som skrotades på bilden, N306US, hade 22205 cycles efter flygningen till Marana/MZJ.
 
BA hugger opp ex.Britich Calidonian A320 pluss B777 mener jeg å lest en plass,kanskje SASsine MD80 serie blir "knokses",det same som kilde sortert
Hvem hva hvor:question:
 
Originally posted by fokkeren

BA hugger opp ex.Britich Calidonian A320 pluss B777 mener jeg å lest en plass,kanskje SASsine MD80 serie blir "knokses",det same som kilde sortert
Hvem hva hvor:question:

Den "BA" 777 du referer til har gått hos Varig endel år og de glemte visst å vedlikeholde den og det derfor var mer lønnsomt å skrote den enn å oppgraderere den, og er derfor ett unntak.
 
Originally posted by fokkeren
Takk for opplysningen.Hvet du noe om BA maskinen:question:

Och om du menar deras A320 som går till skrot så titta på hemsidan för A.J.Walter Aviation under "news".
 
Dette topic var også å finne på A.net, der ble det slått stort opp av en om at NWA skroter en pent brukt A320 mens ingenting virker å skje med DC-9 flåten.

Ble slått tilbake med at NWA ikke har bestemt dette, derimot er det leasingselskapet som NWA leide flyet fra som skroter flyet.
 
Back
Top