• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Null barnerabatt på Sterling

Re: Null barnerabatt på Sterling

Det samme gjelder Ryanair også.

I artikkelen fremstilles dette som villedende markedsføring fordi det kan gis inntrykk av at det er barnerabatt siden det er en egen rubrikk. Så lenge man får opp prisen på billettet bør vel de fleste klare å se hva det koster og at det ikke gis barnerabatt. Det er jo forståelig at de vil vite hvor mange passasjerer som er barn ombord. Storm i vannglass.

selv om jeg er barnefar ser jeg ikke helt argumentasjonen for barnerabatt - en fireåring tar opp et sete i like stor grad som en 44åring... DFDS f.eks. gir ikke barnerabatt - "sover personen i en seng på lugaren, skal man betale for den sengen"

selv om jeg er barnefar ser jeg ikke helt argumentasjonen for barnerabatt - en fireåring tar opp et sete i like stor grad som en 44åring... DFDS f.eks. gir ikke barnerabatt - "sover personen i en seng på lugaren, skal man betale for den sengen"

Det er selvsagt sant, men da bør jo heller ikke selskapet late som om de har barnerabatt, som problemet her er.

ser ikke problemet, hvor på Sterling sine sider står det at det er barnerabatt?

bl.a. KLM tilbyr heller ikke barnerabatt på sine billigste kampanjebilletter..

dette her begynner snart å bli som i USA - hvor det må være advarsler for alt for at man ikke skal bli saksøkt eller hengt ut.

Tja, det sku da lige være pga vægt!
En 20kgs purk er vel billigere at transportere end en 120 kgs person!
DFDS giver i øvrigt børnerabat, men KUN på catering hvilket vel giver
mere mening.

Jan, du er inne på noe - men da burde vi vel alle på vekten? EB skulle da betale mer enn meg, mens Someone blir billigere? Jeg hadde en dansk foreleser i min korte karriære på juridisk fakultet og jeg vil sitere ham nå: "Vrøvl!"

Lufthansa tilbyr heller ikke barnerad\batt på sine laveste priser. Så, for en gangs skyld kan jeg ikke klage på Sterling. At de vil vite om det er et barn eller en voksen som resier kan vel muligens ha med vekt-og-balanse-beregninger å gjøre?

Back