NTSB anbefaler å modifisere samtlige 737NG cowlings
Trolig mer modifikasjonsjobb for Boeing, når NTSB anbefaler å endre og modifisere engine cowlings på samtlige CFM-56-7B som sitter på 737NG. Så snakker vel nærmere 7000 fly? Årsaken er Southwest sin 737 i fjor med sin uncontained failure som drepte en av passasjerene
https://www.flightglobal.com/news/a...s-to-ntsbs-recommended-cfm56-fan-cowl-462417/
Trolig mer modifikasjonsjobb for Boeing, når NTSB anbefaler å endre og modifisere engine cowlings på samtlige CFM-56-7B som sitter på 737NG. Så snakker vel nærmere 7000 fly? Årsaken er Southwest sin 737 i fjor med sin uncontained failure som drepte en av passasjerene
https://www.flightglobal.com/news/a...s-to-ntsbs-recommended-cfm56-fan-cowl-462417/
The National Transportation Safety Board has urged regulators to require that Boeing redesign the 737NGs' engine fan cowl structure to ensure integrity in the event of a fan blade failure.