• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NTSB anbefaler å modifisere samtlige 737NG cowlings

Someone

Moderator
Medlem
NTSB anbefaler å modifisere samtlige 737NG cowlings

Trolig mer modifikasjonsjobb for Boeing, når NTSB anbefaler å endre og modifisere engine cowlings på samtlige CFM-56-7B som sitter på 737NG. Så snakker vel nærmere 7000 fly? Årsaken er Southwest sin 737 i fjor med sin uncontained failure som drepte en av passasjerene

https://www.flightglobal.com/news/a...s-to-ntsbs-recommended-cfm56-fan-cowl-462417/

The National Transportation Safety Board has urged regulators to require that Boeing redesign the 737NGs' engine fan cowl structure to ensure integrity in the event of a fan blade failure.
 
Re: NTSB anbefaler å modifisere samtlige 737NG cowlings

Og inntil da bør man unngå noen innenfor sete 7-14, avhengig av modell og innredning?
 
Re: NTSB anbefaler å modifisere samtlige 737NG cowlings

Og inntil da bør man unngå noen innenfor sete 7-14, avhengig av modell og innredning?



Sjansen er uansett såpass mikroskopisk, så ikke noe jeg gidder ta hensyn til
 
Back
Top