NRK Forbrukerinspektørene - hvordan få oppgradering

Re: NRK Forbrukerinspektørene - hvordan få oppgradering

Godt poeng, siste taler. Hadde aldri fått meg til å be om å bli oppgradert. Det nærmer seg jo tigging, og ikke tigging ut fra behov, men et ønske om å "snike i køen".

Helt enig, det er ikke mindre enn en utrolig pinlig reportasje. Mulig de ikke har spurt på forhånd, men LH representanten tenkte kanskje det var lurere å oppgradere enn å ikke oppgradere når de kom med kamera.

Flaut...

Wow, just.... Wow.... Dette var kleint å se på.

Helt enig, det er ikke mindre enn en utrolig pinlig reportasje. Mulig de ikke har spurt på forhånd, men LH representanten tenkte kanskje det var lurere å oppgradere enn å ikke oppgradere når de kom med kamera.
Skjønner ikke hva LH kan tjene på dette. "Ikkeno vits i å betale for biz, det er bare å spørre så får du det"

Nå ble det jo sagt i innslaget at de fløy Norwegian nedover, så det skulle tilsi at de booket en enveisbillett med LH tilbake. LHs enveispriser er stive, det er vel kun B, Y og J-klasse som tilbys, så prisforskjellen mellom Economy og Business var nok i dette tilfellet forsvinnende liten.

Legg til at LH har regler som sier at bookingklasse skal prioriteres for oppgradering, så var det kanskje ikke så usannsynlig at han ble oppgradert likevel. Særlig ikke med et tv-crew på slep. At han gikk i dress, var tidlig ute og var usannsynlig fnisete og nervøs i sin opptreden hadde nok imidlertid ingenting å si.

Uansett; elendig reportasje som ikke bidrar til noe annet enn mer mas for stakkars ansatte på flyplassene.

Uansett; elendig reportasje som ikke bidrar til noe annet enn mer mas for stakkars ansatte på flyplassene.

Og ombord - husk at et av rådene var å "gi beskjed til personalet ombord hvis du har fått et dårlig sete og spør om de har noe bedre lenger frem..."

TAP har samme politikk. På OSL-LIS for to uker siden var M-klasse solid overbooket og gate-manager bekreftet at jeg ihht status med *G burde få op-up. Imidlertid måtte hun følge egen liste sendt fra TAP (der bookingklasse også var avgjørende) og jeg forble bak gardinet....

Hos TAP er jeg blitt opgradert med UA bonusbilett LIS-OSL,hos TAP er jeg ikke engang medlem,tror ikke engang flyet var fult,jeg,meget snodig,du mistet for øvrig ikke mye,kan vanskelig tenke meg at frokosten kunne være vesentlig dårligere bak i flyet!!

Vi har sett noen håpløse avisreportasjer med samme tema tidligere, de har gjerne kommet i agurksesongen...

Back