Novair solgt

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Kanskje de også skal beslutte hvilket flymateriell det skal satses videre på. Airbus eller Boeing.

Espen

OBS! Her må man huske å skille mellom Jet Time A/S som nå er gått konkurs.
Mens Jettime A/S er det nyopprettede selskapet som skal starte opp operasjonene etter Korona (og konkursen).

Må innrømme at jeg sliter litt med å forstå dette kjøpet, men mindre det er en så god deal at det var umulig å si nei.

For hvilken fordel dette gir det "nye" Jet Nordic/Jettime konsernet er jeg litt usikker på, men mindre det er noe jeg ikke har fått med meg. Det er jo ikke slik at de trenger et nytt AOC, alt Novair har er jo 2 leasede maskiner, som heller ikke passer inn med de andre flyene i konsernet. Det kommer riktignok tilsynelatende med en kontrakt om å fly disse for Apollo, men det meste av trafikken utover dette er jo på en langtidskontrakt med SAS, slik at det ikke hjelper resten av Jettime her

OBS! Her må man huske å skille mellom Jet Time A/S som nå er gått konkurs.
Mens Jettime A/S er det nyopprettede selskapet som skal starte opp operasjonene etter Korona (og konkursen).

Joda, men forskjellen mellom disse er i grunn marginal ;)

Må innrømme at jeg sliter litt med å forstå dette kjøpet, men mindre det er en så god deal at det var umulig å si nei.

Det finnes vel mer urimelige antakelser enn at Apollo ønsker å kvitte seg med Novair. Kjøpere finnes det neppe flust av, så da det er slett ikke umulig at prisen har gjenspeilet begge disse forholdene.

Back