• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Novair leaser A330

Novair har aldri "eid" noen av sine A330 eller A321, men når leiekontraktene på
de to A330-200 maskinene gitt ut i høst på SE-RBF og SE-RBG bestemte
moderselskapet Kuoni i Sveits - at disse leasingene ikke skulle videreføres.

Novair skal dermed ikke operere noen A332-maskiner permanent hele året
lenger, som de tidligere har gjort. Dermed skal kun én A330-200 leases
i vintersesongen, dette førte også til at et to-sifret antall CA (inkl. piloter)
ble overtallige i Novair på Arlanda-basen - har mange tidl. ex-kollegaer
som desverre ble rammet av dette.

Den faste flåten som Novair skal ha hele året, er dermed 3 stk. A321-200 -
som alle er ETOPS-sertifisert. Disse flyr bl.a. til "vanlige" vinterdestinasjoner som bl.a. Kanariøyene/Hurghada osv. i tillegg til Brasil og India m.m.
 
Back
Top