Novair har aldri "eid" noen av sine A330 eller A321, men når leiekontraktene på
de to A330-200 maskinene gitt ut i høst på SE-RBF og SE-RBG bestemte
moderselskapet Kuoni i Sveits - at disse leasingene ikke skulle videreføres.
Novair skal dermed ikke operere noen A332-maskiner permanent hele året
lenger, som de tidligere har gjort. Dermed skal kun én A330-200 leases
i vintersesongen, dette førte også til at et to-sifret antall CA (inkl. piloter)
ble overtallige i Novair på Arlanda-basen - har mange tidl. ex-kollegaer
som desverre ble rammet av dette.
Den faste flåten som Novair skal ha hele året, er dermed 3 stk. A321-200 -
som alle er ETOPS-sertifisert. Disse flyr bl.a. til "vanlige" vinterdestinasjoner som bl.a. Kanariøyene/Hurghada osv. i tillegg til Brasil og India m.m.