LN-NFW kom på flottører i juni og var tenkt til å brukes til sjøflyskoling på Notodden.
Uten balanseror? Har den ikke bare drooped wingtips?
Hei folkens!
Oppdaget forumet ved en tilfeldighet og at flyet mitt var portrettert her!
Jeg overtok det i Mai i år, og satte på fabrikknye EDO 2000, importert fra Kenmore Air i vinter. Jeg har alltid drømt om sjøfly, så intensjonen er først og fremst privatflyging, men planen var også at det skulle disponeres av flyskolen til Notodden og KOngsberg Flyklubb (NKFK), hvor Harald Sørensen er skolesjef og erfaren sjøflyger. Det var imidlertid ikke så enkelt, for mens Notodden Flyplass har konsesjon på å drive sjøflyhavn på Heddalsvannet så mangler man s.k. teknisk/operativ godkjennelse, hvilket kreves for å drive flyskole... Denne søknaden kom seint på banen, og måtte omarbeides etter at man oppdaget at det definerte startområdet lå nesten oppå den grunna som ødela flottøren. Et forsøk på samarbeid med Kilen strandet da skolesjefen trakk seg der inne...
Men - nå er søknaden om T/O godkjennelse på plass!
Etter havariet satte jeg flyet på hjul igjen og flyr det regelmessig fra ENNO gjennom vinteren, men 1.mai 2011 skal både fly og skoletillatelse være klart!
Jeg er også leder i NKFK, og håper at dette bidrar til enda større aktivitet i klubben vår.
Ta kontakt dersom dere lurer på noe!!
Hilsen John Bjørn
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.