• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

norwgian første fly til warszawa....

poles

ScanFlyer Blue
norwgian første fly til warszawa....

letter idag(krakow lettet igår) så da har norwegian to nye ruter i drift da:up: :biggrin

Re: norwgian første fly til warszawa....

Jeg var på weekendtur til Krakow forrige helg, byen har nok bra potensiale som weekendturby for nordmenn vil jeg tro.

Måtte kjøre en LITT mer kronglete rute enn å fly direkte fra Oslo jeg da... men så fikk jeg med et nytt flyselskap + en ny flytype på turen (LOT & Embraer 145) , ikke å forakte det heller! :)

Kraków kan anbefales. Flott reisemål og Polen er BILLIG for oss nordmenn. Det er endel norske studenter der også som sikkert vil benytte denne ruten i tillegg til turister.
Når man er der bør man dra innom Auschwitz også, leiren ligger ikke langt unna byen. En tankevekker.

Krakow har et stort potensial der!

Var der selv på klassetur for et par år siden, og vil gjerne tilbake!

Billig og veldig koselig. :)

BRA!!! Dette er noe av det mest positive Norwegian har gjort på lenge... 10 :up: `s up...

Og fortsatt mange billige billetter igjen på de flest avganger ser jeg.....løp og kjøp!

Kanskje vi gjør det i sommer... Har en tremenning som studerer EU i Warszawa...og man kan vel fly til den ene byen for så å retunere fra den andre...

Originally posted by EB
Kanskje vi gjør det i sommer... Har en tremenning som studerer EU i Warszawa...og man kan vel fly til den ene byen for så å retunere fra den andre...
Ja en kan selvsagt mikse og matche avreise/ankomstflyplass. Kanskej en kan prøve noe nytt mellom byene også;)

Fly til Warszawa på en fredag og hjem fra Krakow på søndag...

Hørtes litt travelt ut.....
Satser helle rpå en "oval" helg ;)

Originally posted by LN-RKF
Jeg var på weekendtur til Krakow forrige helg, byen har nok bra potensiale som weekendturby for nordmenn vil jeg tro.

Måtte kjøre en LITT mer kronglete rute enn å fly direkte fra Oslo jeg da... men så fikk jeg med et nytt flyselskap + en ny flytype på turen (LOT & Embraer 145) , ikke å forakte det heller! :)

Og hvordan var turen da???

Originally posted by poles
Originally posted by LN-RKF

Og hvordan var turen da???

Joda, turen var grei nok den. Kjapp tur i 737-500 fra Krakow til Warsawa, var airborne bare i 26 min. så det ble ganske stress for "dessene" som serverte kaffe og mineralvann på den korte turen. Bra beplass, bedre hos endel andre tror jeg uten at jeg fikk målt pitch`en ;) satt på rad 8 som er førtse rad etter nødutgangen.

Embraer 145 var en artig sak som jeg ikke har flydd før, havnet på bakerste rad mellom motorene. Regnet med endel støy når jeg satt der, men det var overraskende behagelig støynivå. Brukbart med plass (men trillekofferter, større bager etc må settes igjen utenfor flyet p.g.a begrenset plass til håndbagasje i så små fly.) På den ca timelange turen til CPH ble det servert kaffe / mineralvann og et par sandwicher til hver, med spørsmål om noen ville ha mer etterpå.

Kan nok lett finne på å fly LOT igjen der det måtte passe.

Back