• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians ruter fra Torp selger bedre enn fra Gardermoen

Re: Norwegian ruter fra Torp selger bedre enn fra Gardermoen

Håper rutene kommer til å gå bra for Norwegian på sikt. Widerøe er nok ikke særlig begeistrede for dette, og det er vel mulig at Norwegian på sikt vil klare å presse ut Widerøe fra innenriksrutene til BGO og TRD. Tviler sterkt på at det er plass til to aktører innenriks fra Torp.

Wideroe har kanskje et ekstra ben aa staa paasiden de feeder inn til sine kortbaneruter fra f.eks. Bergen og Trondhjem. Jeg vet ikke hvordan Norwegian legger opp sine rutetider, men vil det bli mulighet for transfer til selskapets utenriksruter fra Torp for passasjerer fra Bergen og Trondhjem?

Wideroe har kanskje et ekstra ben aa staa paasiden de feeder inn til sine kortbaneruter fra f.eks. Bergen og Trondhjem. Jeg vet ikke hvordan Norwegian legger opp sine rutetider, men vil det bli mulighet for transfer til selskapets utenriksruter fra Torp for passasjerer fra Bergen og Trondhjem?

Joda, men er det egentlig snakk om såpass mange passasjerer at det spiller noen rolle?

Nå skal man ikke glemme at Norwegian kjører en 199,- kroners kampanje fortiden, og med sånne priser skulle det bare mangle at salget går bra.
Men når jeg i 2009 reiste endel TRF-BGO-TRF , så var Q400 maskinene til Widerøe ofte mer eller mindre fulle, selv om billettprisen kunne være ganske stive.
Det kan jo også tenkes at DY stjeler en god del kunder fra NSB også på disse rutene.

Hva innebærer det at salget går bedre fra Torp enn fra Gardermoen? Trafikkgrunnlaget - og med det tallet på avganger - er jo ikke akkurat det samme. Men jeg tviler for så vidt ikke på at en del av Syden-rutene, og helgeavgangene innen Norge, sikkert har et bedre forhåndssalg enn fra Gardermoen nettopp på grunn av nyhetsverdien. Jeg håper Norwegian lykkes på Torp, men ellers er det jo ikke akkurat uvanlig at selskaper sier at salget har gått over all forventning osv. i ukene før oppstart.

Back