Norwegians kunder har betalt dobbelt

Hpkris

Front section flyer
Har du booka med DY så sjekk konton din.

Akkurat ferdig med en ringerunde hos DNB og Norweigan for å forsøke å finne ut hvorfor kontoen min er trukket for 216 kroner fire ganger! Svaret jeg fikk hos Norweigan var at de var klar over det, og at det hadde rammet tusenvis av kunder, forteller Bjorn Carlsen i en epost til DinSide.

Og informasjonssjefen i Norwegian bekrefter at det har skjedd en feil:

– Vi har avdekket en feil som dessverre har gjort at enkelte av våre kunder har blitt dobbeltbelastet. Det var en teknisk glipp, og vi jobber for å at kundene skal få tilbakebetalt disse pengene umiddelbart. Det er sterkt beklagelig, sier Lasse Sandaker-Nielsen.

Kilde:http://www.dinside.no/886836/norwegians-kunder-har-betalt-dobbelt

Det er vel en generell regel å ha et aldri så lite øye med hva som foregår på kredittkortet og bankkontoen..
For min del har dette gått i min favør, fascinerende mange selskaper som klarer å somle bort kredittkorttransaksjoner. En matbutikk på et ikke nevnt sted i Norge forsynte meg med gratis mat i tre måneder før de evnet å få med seg kredittkortet mitt.. :-)

Jeg lever i troen om at det ikke er noen av de store selskapene som prøver å ta for mye penger, men det hender vel at det går skeis med systeme der også.
Da er det greit at selskapene gjør det de kan for å føre pengene tilbake..

Dette har skjedd flere ganger før, ikke bare med DY og ikke bare i flybransjen. Jeg har også opplevd det. Som oftest ordner det seg, ingen seriøs aktør tjener noe på å ta for mye penger hvis de har planer å forbli for en lengre periode.

Har skjedd med DY et par ganger og med andre. Da var det kort-clearing-selskapet som feilkjørte transaksjonene dobbelt. (Erfarte det selv hos en kunde, med samme clearing-selskap)

Hickups ved kjøp på nettet er da vel ikke noe å lage svære overskrifter i media for. Så snart det blir oppdaget blir det ryddet opp i, og ingen blir skadelidende. Det har skjedd mange ganger før, og det kommer sikkert til å skje igjen. Har ikkeno' med Norwegian å gjøre.

Så lenge det handler om et flyselskap så kommer det i media med en gang. Noe annet om dette skjedde med feks. Fru Hansen og Herr Olsen mfl. som ble trukket for 149kr et par ganger for en DVD de kjøpte på Lefdal.

Klart det er en ikke sak for folk som er godt skodd og har nok av penger i banken, men det at man blir belastet direkte fra bankkontoen med over 7000 kroner, kan bli veldig problematisk for mange.

Det er derfor det er viktig aa bruke kredittkort naar man bestiller flybilletter og alle andre ting som koster mer enn en hundrelapp eller to. Det er den mest forbrukervennlige maate aa handle paa og en kreditt vil da komme foer beloepet forfaller. Dersom DY hadde dobbeltbelastet meg, hadde det ikke spilt noen rolle da kredittkortbrukere har helt opp til 60 dager aa betale balansen paa. Man kan ogsaa rett og slett ringe eller legge inn en disputt paa nettet og transaksjonen blir da fjernet fra kredittkortkontoen din umiddelbart.

Det finansielle systemet i store deler av Europa, har tatt store steg tilbake til maaten man betaler for ting, det er uten tvil at kredittkortfiendlighet er noe som rammer forbrukerne betraktelig.

Kredittkort er den suverent sikreste maaten aa betale paa, helt utrolig at land i Europa og saerlig i Danmark og Norge forsoeker aa brenne forbrukerne ved aa innfoere heftige gebyrer for aa bruke kredittkort.

Ikke en sjangs i helvete om jeg hadde gitt Norwegian (eller noen andre selskaper) direkte tilgang til min loennskonto/ cash (noe man gjoer dersom man bruker debit kort). Et debit kort skal (IMHO) brukes til aa ta ut bob fra en minibank eller til mindre pintransaksjoner

Veldig enig med Tommy. Nå er det forsåvidt ikke bare Norge og Danmark her i Europa som er kredittkortfiendtlig -- og jeg vil tilogmed si at Norge er blitt flinke til å akseptere kredittkort -- jeg hadde i dag for første gang på Gud vet hva, en pin-transaksjon på mitt norske debitkort hos tannlegen her tillands som KUN aksepterte dette. Som Tommy sier: Hvorfor gi andre direkte tilgang til lønnskonto?

Ser jeg er en av de "heldige" :baeh Bestilte en tur på søndag, og nå ligger samme turen inne i profilen min med to forskjellige referanser, kvittering og det hele. Har faktisk blitt belastet mer enn dobbelt óg siden jeg delbetalte med cashpoints mens de har belastet hele beløpet på "kopien". Nuvel, reisen ble betalt med Norwegiankortet, så får se om de klarer å ordne opp før transaksjonen kommer opp i nettbanken, så får jeg heller sende dem en mail hvis ikke. Bør kanskje be reisefølget sjekke bankene sine óg :/

Back