Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737 flåte

Hvis jeg har forstått det riktig, skal de kun brukes på destinasjoner innen EU og til land rene EU-selskaper har trafikkrettigheter til. Det blir et helt separat flyselskap og skal de brukes på 'vanlige' DY-ruter, må man gjennom samme papirmølla som om man chartrer inn en kjerre fra EuroAtlantic eller whatever.

Det får vel utleier avgjøre. ATC Lasham foretar vel vedlikehold av flyet før retur til utleier. Hadde flyet gått direkte til opphugging hadde det blitt flydd til flyplasser i England som Kemble/Cotswold og Bruntingthorpe.

En liten notering ang. flottan, verkar de som man håller på snurra runt lite på maskinerna.

DY*-serien som till stor del var basad på ARN/LGW de senaste 2 åren, har nu 4 st maskiner hamnat på OSL. DYF,DYG,DYM&DYQ.

Till byte har ARN b.la fått NOV & NIE

Hvor mange 733 er igjen nå? Og har de winglets og recaro seter?

For å prøve å svare på det så er det 8 -300 igjen i flåten. KHA, KHB, KHC og KKX har winglets, B C og X skal også ha "nye" seter hvis jeg ikke husker helt feil (Mulig det gjelder KHA også). Resten får noen andre svare på da jeg ikke har flydd dem.

Last edited:

For å prøve å svare på det så er det 8 -300 igjen i flåten. KHA, KHB, KHC og KKX har winglets, B C og X skal også ha "nye" seter hvis jeg ikke husker helt feil (Mulig det gjelder KHA også). Resten får noen andre svare på da jeg ikke har flydd dem.

Takk[emoji4]

En liten notering ang. flottan, verkar de som man håller på snurra runt lite på maskinerna.

DY*-serien som till stor del var basad på ARN/LGW de senaste 2 åren, har nu 4 st maskiner hamnat på OSL. DYF,DYG,DYM&DYQ.

Till byte har ARN b.la fått NOV & NIE

DYQ er nå på spansk base, mens DYF virker å være på service i BUD. Regner med at DYG og DYM er tilbake på sine vante plasser i løpet av kort tid.

Den trofaste arbeidshesten (B737-300) som har bygget opp Norwegian siden 2002 pensjoneres 25 Oktober 2014 :nor

Last edited:

Ja, de skal vel bare lagres over vinteren?!
Mountain Dew skriver jo at det er over og ut, så da forstår jeg det slik at det ikke vil være noen 733 igjenn neste vår. Altså ingen vinterlagring

Back