Norwegianfly med avbrutt takeoff på OSL
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10047243
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10047243
Du kan så si. Hørtes mer enn besynderlig ut...Hvem i "h" bruker vann på varme bremser?
Du kan så si. Hørtes mer enn besynderlig ut...
*Pling* -det burde jeg ha visst, hele gjengen har jo karbonbremser nå...:headbangDet går helt fint, siden det er carbon brakes!
Det er fordi den er blåst opp ut av en annen verden.
Maskinen startet takeoff run, merket vibrasjoner under roll, avbrøt roll og med autobrake på max så blir det varmt i bremsesystemet, de ble kjølt ned med vann(da oppstod det en såkalt "røykutviking i Norwegian-fly..") før maskinen takset til parkering og pax ble booket om til nytt fly.
Måtte hatt god hastighet da, for autobrakes skal ikke slå inn før de er over 88knop.
Nå er vi vel farefullt nær flisespikking, men Dreyer har nok rett. Maintenance manual (Part 1) 32-42-00-001 Antiskid/Autobrake system - introduction sier følgende: The rejected takeoff (RTO) position commands the autobrake system to apply full pressure to the wheel brakes and stop the airplane. The autobrake system operates in RTO when the pilot starts a rejected takeoff at groundspeed more than 88 knots.RTO – automatically applies maximum brake pressure when thrust levers are
retarded to idle at or above 90 knots.
Vi får begynne å plassere ut ett medlem fra flyprat på hvert fly slik at vi får notert hastigheter.
Måtte hatt god hastighet da, for autobrakes skal ikke slå inn før de er over 88knop.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.