Norwegian - Wetlease 2024

Reiser fra Oslo til Alicante i September. Mottok mail på tirsdag at begge flightene skal opereres av DAT.

Sto en plass at DAT skal fly en A320 ut fra OSL ut sommerprogrammet også.
Ytterligere enda mer forsinkelse fra Boeing for hver måned som går.

LY-CCK från Heston flyger för D8 på ARN sen igår 2/8. Vet ej hur länge den blir kvar.

SE-RPU kom tillbaka i trafik igår kväll efter några dagar på backen, och idag står SE-RTC still. Kanske därför LY-CCK hämtats in?

LY-CCK från Heston flyger för D8 på ARN sen igår 2/8. Vet ej hur länge den blir kvar.

SE-RPU kom tillbaka i trafik igår kväll efter några dagar på backen, och idag står SE-RTC still. Kanske därför LY-CCK hämtats in?

Det ble 3 dager for LY-CCK ut fra Arlanda.

Norwegian har i noen dager fremover (antall ?) leid inn DAT til å fly enda en A320 (OY-RUZ) fra Oslo, CPH-PMI i går.

320-wetleasen fra DAT har forresten blitt dyrere enn ventet i sommer. De har trengt airstarter en del dager får jeg høre, og ofte har det måtte bli leid inn fra andre handlere enn Menzies. Da ryker det fort flere titusen kroner. Selvfølgelig likevel bedre enn cnl

320-wetleasen fra DAT har forresten blitt dyrere enn ventet i sommer. De har trengt airstarter en del dager får jeg høre, og ofte har det måtte bli leid inn fra andre handlere enn Menzies. Da ryker det fort flere titusen kroner. Selvfølgelig likevel bedre enn cnl

Det regner jeg med Norwegian «viderefakturerer» DAT for/endret pris for innleien.

Jeg fløy med dette det innleide dat flyet nå i slutten av juli. De fikk ikke igang kjølingen/motorer og slet også med støtte fra handling. Antar at dette er samme problemet som er nevnt ovenfor. Pga varme var fikk både en del av mannskapet og passasjerer problemer. Noen holdt på å svime av….flyet virket eldre en alder tilsier og flyvningen var en merkelig opplevelse. Go around landing på osl uten forklaring og kaptein som kjørte til feil gate……unngår dat hvis jeg kan….

Hvordan er det med crew fra norwegian ombord? Tidligere var det vel praksis å ha med et ekstra crewmedlem fra norwegian for å blant annet sørge for at servicekonsept ol gjennomføres på riktig måte(?). Og i de tilfellene det ikke var en representant fra DY ombord var det vel utdeling av en gratis matbit husker jeg rett? (Men dette begynner å bli mange år siden nå vel å merke ;) )

Hva er egentlig service? Personlig service handler jo om relasjonen mellom mennesker og skal naturligvis utøves av den/de som er på jobb. Oppfattelsen er 100% subjektiv. Og så er det jo slik at man må være mottakelig for å motta denne servicen. Hjelper ikke om yteren gir alt de makter, om mottaker ikke ønsker å være med på leken.

Fløy med DATs OY-JRS på dagens DY1790 til Alicante. Fin maskin med større seter som var langt bedre enn Norwegian sine egne. Servicen var også upåklagelig, og mannskapet ombord var meget serviceinnstilte.

Norwegian har i noen dager i forbindelse med overgangen fra S24 til W24/25 leid inn 1 A320 fra Avion Express og 1 A320 fra Heston Airlines - disse flyr ut fra Oslo.
Dette i tillegg til 1 A320 fra DAT (LT) i Alicante (D8) og 2 A320 fra DAT (LT) fra Oslo, som har fløyet i store deler av S24.

SE-RRO har stått en ukes tid på Stansted, og har vært ut av produksjon. Skal tydeligvis ha fått ny motor etter nødlandingen de hadde 18. oktober.

Heston og Avion flyr nå kun for denne helgen, før de reiser tilbake igjen, mens DAT flyr med sine A320 ut neste uke. Men så om 14 dager kommer Avion tilbake og skal fly FOR DY muligens ut året eller også langt inn i kommende år fikk jeg opplyst i går

Hva er egentlig service? Personlig service handler jo om relasjonen mellom mennesker og skal naturligvis utøves av den/de som er på jobb. Oppfattelsen er 100% subjektiv. Og så er det jo slik at man må være mottakelig for å motta denne servicen. Hjelper ikke om yteren gir alt de makter, om mottaker ikke ønsker å være med på leken.

Jeg har opplevd noe av det aller beste på en tur til Pisa med Norwegian - med et crew som ga alt og litt til. Så har jeg fløyet mye til Trondheim hvor jeg ikke har sett noe til crewet når vi var i luften.

Så har jeg fløyet mye til Trondheim hvor jeg ikke har sett noe til crewet når vi var i luften.

Det har jo litt med at det ikke er noe form for salg og servering hos Norwegian på innlandsruter fra Trondheim og sørover, kun de til Nord-Norge. Her brukes blant annet tiden i lufta til matpause osv.
Men crewet passerer likevel igjennom kabinen et par ganger i løpet av turen for å sjekke kabinen og passasjerene.

Back