Men endrer egentlig billettprisen totalt seg noe? Jeg synes det stadig vekk mases om drivstoffavgift hos det ene og andre selskapet, mens laveste tilgjengelige totalpris holder seg på samme nivå som før avgiften.
Men endrer egentlig billettprisen totalt seg noe? Jeg synes det stadig vekk mases om drivstoffavgift hos det ene og andre selskapet, mens laveste tilgjengelige totalpris holder seg på samme nivå som før avgiften.
Kan synes som de endrer tilgjengelighet på de billigste billettene.
Poenget mitt er at om de legger på en justering som drivstoff-avgift eller billettpris spiller det liten rolle i betalingsøyeblikket. Dersom man får cash-back av netto billettpris (noe man gjør hos DY) eller rabatt på netto billettpris (noe en del storkunder har) slår det inn. Blir alle justering av pris tatt ut i fueltillegg så sitter man til slutt igjen med null bonus/rabatt.
Rabatt/bonus på netto billettpris (dvs. eks. avgifter) er greit nok, at fueltillegg holdes utenfor billettprisen i denne sammenheng synes jeg er en uting.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.