• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian vs. Sterling

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
En av de som leser ofte her på forumet fortalte meg nettopp at han hadde sjekket tur til Malga i høst. På Norwegian.no skulle de ha 2.300 pr person og de opplyste om at flyvningen ble utført av Sterling. Da gikk forumleseren inn på Sterling.dk og fikk bestillt turen (samme avganger) til NOK 1.800 pr person. Tar Sterling NOK 500 i gebyr av de som bestiller på Norwegian.no?

Opplevde samme , på akktuelt tidspunkt var prisen t/r med Sterling 4100 og med DY >6.000 , dette var for 2 personer . Endte opp med SK siden de har senere avgang fra OSL på Lørdag slik at man kunne reise inn fra privinsen på Lørdag morgen.

dette slår begge veier tror jeg. Har opplevd det samme , men motsatt. Sterling var dyrere enn Norwegian. Har sammenheng fikk jeg forklart med at de kjøper seter av hverandre, . Norwegian selger mange= raskere utsolgt. Sterling selger dårlig=flere billigere billetter. eller motsatt vei som jeg opplevde.

ikke noe gebyr eller noe der i gården, men det kan lønne seg å sjekke begge selskaps nettsider.

God lørdag forresten.

det er der ikke noget nyt i. Det sker også for SAS og deres partnere - men de gør opmærksom på det på deres hjememside

Godt vi slapp en debatt om hvor synd det er på oss nordmenn...;)

Dette skjer stadig vekk...anbefaler selvsagt å sjekke begge....kanskje bestille den ene vegen med Norwegian og den andre med Sterling.

Ellers kan en også oppleve det samme hos SAS og Lufthansa hvor prisene kan variere på codeshare flighter...og det samme har jeg opplevd med Blue1 og med andre selskaper i Baltikum

Godt at det er likt over hele linja...og at ingen er bedre enn andre...;)

Vi har blitt kåret til verdens beste land å bo i 5 år på rad av FN. Jeg tror faktisk ingen synes synd på oss. Vi synes sikkert synd på oss selv i blandt.

I blandt??? Hele tiden - snakk om land som er både selvgode og sutrete hvis andre får noe vi ikke får...:wow:

Originally posted by EB
I blandt??? Hele tiden - snakk om land som er både selvgode og sutrete hvis andre får noe vi ikke får...:wow:
Enig...vi er da ALLTID best....selv da utenlandske valgobservatorier påpeker at det er en svakhet at man ikke trenger å identifisere seg ved norsk valg så mener en at det er observatørene det er noe galt med, og ikke vårt system - HEIA Norge:nor

Jeg synes det er rett og rimelig at selskapene gjør dette på codeshare flighter. De skal jo trossalt ta seg betalt for en tjeneste de utfører.

Norwegian og Sterling har sagt klart ifra også. Da de inngikk samarbeid sa de veldig tydelig at de ville fortsette å konkurere om pris, også på de samme avgangene.

Hilsen,
Laurenz

Det DY og NB driber med er IKKE Code share. De kjøper seter hos hverandre, og konkurrerer om å fylle dem.

Originally posted by LCH
Det DY og NB driber med er IKKE Code share. De kjøper seter hos hverandre, og konkurrerer om å fylle dem.

Nei driber gjør de ikke, men de driver med det. :p
I alle tilfeller så er det codeshare. Det er delt rutenummer på samme fly.

Originally posted by Superhai
Originally posted by LCH

Nei driber gjør de ikke, men de driver med det. :p
I alle tilfeller så er det codeshare. Det er delt rutenummer på samme fly.

Det var jo det jeg sa! :p

Neida, husket feil angående codeshare, må innrømme det! Men poenget mitt var egentlig at DY og NB faktisk konkurrerer om å selge disse plassene, og ikke deler på inntektene. Er det noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? Kjøper det ene selskapet X antall plasser hos det andre på forhånd, slik at setene står tomme hvis det ikke-operende selskapet ikke selger dem, eller opptrår selskapene som en slags kommisjonær for det andre selskapet, og betaler en fast pris for de setene de faktisk klarer å selge?

Back