Norwegian vil ha flere business-reisende

Hva kan de tilby? Færre avganger, trangere sete, mindre fleksibilitet......
Ikke akkurat hva en forretningsreisende vil ha kanskje?

Jeg har aldri helt likt reklamefilmene til DY, men det får nå så være, de når nok fram.

Men ellers tilbyr DY et ypperlig forretningsprodukt for min del, de frakter meg enkelt og greit fra A til B uten veldig mye krims krams. Jeg begår vel 50 legs innenlands i løpet av et år og vi skal alltid velge billigste alternativ, som ofte gir DY.

Antallet avganger mellom de største byene er aldri noe problem, og setene er for det meste like eller om mulig bedre enn hva SK har, så jeg ser ikke problemet. Når det gjelder fleksibilitet, så aner jeg ikke hvor mange ganger jeg har betalt DY 250 kroner for å booke om en billett, noe SK ikke er i nærheten av å kunne matche, med tanke på billettklasse.

Vi er heldigvis forskjellige, men jeg syns analysen din er litt for enkel Lowandslow!! :-D

Jeg er vel midt i denne målgruppen de ønsker å nå. Og jeg som syns det er ganske tett med folk i skjorte og dressjakke på morgenflya hos DY fra før?!

Som lønnsjefen hos oss plumpa ut med en gang, - det er ikke alle som liker å få mulighet til å jobbe (Wifi) når de i stede kan få sitte å drikke kaffe og lese avis!
Selvsagt en spøk, med et syrlig svakt spark til de som er i overkant glad i pauserommet på jobb :D.

Fleste som reiser i jobb hos oss velger DY nå, spesielt på buss-rutene BGO/OSL/TRD. Det har faktisk snudd seg helt på hodet siste 5 åra, gikk alltid ombord for frokost før i tiden.. savner det, men mat og kaffe er ikke umulig å få tak i før man går ombord.

Det er mange av oss som er pålagt å alltid velge billigste alternativ innenriks.

Last edited:
Jeg har aldri helt likt reklamefilmene til DY, men det får nå så være, de når nok fram.

Men ellers tilbyr DY et ypperlig forretningsprodukt for min del, de frakter meg enkelt og greit fra A til B uten veldig mye krims krams. Jeg begår vel 50 legs innenlands i løpet av et år og vi skal alltid velge billigste alternativ, som ofte gir DY.

Antallet avganger mellom de største byene er aldri noe problem, og setene er for det meste like eller om mulig bedre enn hva SK har, så jeg ser ikke problemet. Når det gjelder fleksibilitet, så aner jeg ikke hvor mange ganger jeg har betalt DY 250 kroner for å booke om en billett, noe SK ikke er i nærheten av å kunne matche, med tanke på billettklasse.

Vi er heldigvis forskjellige, men jeg syns analysen din er litt for enkel Lowandslow!! :-D

Kanskje litt enkel og satt på spissen. Men er du avhengig av fleksibilitet og ikke bare reiser mellom de store byene så har du litt større valgfrihet når man velger SAS synes jeg. Og det med å jobbe på wifi som blir nevnt av noen andre her er greit nok, men min erfaring med wifi på fly er at det foreløpig går nokså treigt. Og hvor attraktivt er det å sitte å skrive en jobbmail mens du har sidemannen stirrende rett ned i det du skriver?
Men for all del, skjønner at mange velger DY. De er jo ALLTID billigere......;)

Kanskje litt enkel og satt på spissen. Men er du avhengig av fleksibilitet og ikke bare reiser mellom de store byene så har du litt større valgfrihet når man velger SAS synes jeg.

...og fleksibiliteten er stort sett kun avhengig av totalt antall avganger og når disse går - ikke hvorvidt DY har mange eller få avganger. Har man flex billett kan man kansellere en og booke ny med en kjapp telefon til reisebyrået.

Er da ikke trangt hos DY. Har reist med ett SAS fly med uvanlig stor avstand mellom setene foran ja. Nyere fly har DY også. Bra med avganger på hovedrutene ihvertfall. Er dyr den gratis kaffekoppen som blir servert hos SAS. Nei stå på Kjos og co

Kanskje litt enkel og satt på spissen. Men er du avhengig av fleksibilitet og ikke bare reiser mellom de store byene så har du litt større valgfrihet når man velger SAS synes jeg. Og det med å jobbe på wifi som blir nevnt av noen andre her er greit nok, men min erfaring med wifi på fly er at det foreløpig går nokså treigt. Og hvor attraktivt er det å sitte å skrive en jobbmail mens du har sidemannen stirrende rett ned i det du skriver?
Men for all del, skjønner at mange velger DY. De er jo ALLTID billigere......;)

OT: De fleste som har noe "å skjule" får en PC levert med en tilsvarende som denne. Det funker fint for å hindre innsyn fra sidemann og de bak. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620784

WiFi for å sende mail er fullstendig uproblematisk, det er "ingen" datamengde å snakke om sammenlignet med facebook etc.

Det er for min del aldri snakk om å alltid velge DY "fordi de er billig". Det er snakk om at reiseagenten er innstilt fra bedrift på å alltid velge billigst alternativ. Hadde personlig blitt fornøyd om jeg fikk reise mer med SAS.

Last edited:
Hehe, jeg burde visst bedre enn å snakke varmt om SAS:)

Kommentarer som har liten rot i virkeligheten vil man nødvendigvis forvente at folk kommenterer. Det er vel kun de som av ulike årsaker "må" reise med et spesifikt selskap som er ser på dette med fleksibilitet som enten SAS eller DY. De fleste av oss andre velger de avgangene og selskapene som best passer den reisen vi skal gjøre, hensyntatt pris og andre forhold som eventuelt spiller inn (det være seg et selskap på utreise og et annet på retur, eller samme selskap begge veier).

Last edited:
Det hadde vært interessant å se noen eksempler på etiske retningslinjer som eventuelt ville rammet DY...

Finnes vel en god del av de man ser litt nærmere på dy sin personalpolitikk kanskje, men det er diskutert til det kjedsommelige her inne og man kommer som regel aldri frem med sine synspunkter så lenge de ikke går i favør DY.

Du må gjerne snakke varmt om SAS Lowandslow, er ikke ute etter å hakke på deg, men den første kommentaren din er god skyts for forummonstrene!! :-D

Men god helg godt folk, la oss komme oss ut i godværet og nyte friheten og duften av vår og helg!!

Finnes vel en god del av de man ser litt nærmere på dy sin personalpolitikk kanskje, men det er diskutert til det kjedsommelige her inne og man kommer som regel aldri frem med sine synspunkter så lenge de ikke går i favør DY.

Når synspunktene ikke holder mål så når man ikke frem med disse, og det blir altfor enkelt å si at man ikke når frem fordi argumentene ikke er i favør av DY. Jeg bryr meg ikke om DY, men jeg bryr meg om hvilke argumenter som fremsettes og det belegget man har for å fremsette disse.

Hva med personalpolitikken til DY kunne eventuelt rammes av etiske retningslinjer, og går i så fall grensene for de etiske retningslinjene for innkjøp av varer og tjenester ved flyreiser? De betaler dårligere for ansatte på utenlandske baser (og ansetter disse på kontrakt)? Rammer dette i så fall andre flyselskaper som hyrer inn andre selskaper med dårligere lønnsvilkår på lange wet lease avtaler, eller rammer det kun DY?

Last edited:
Hva kan de tilby? Færre avganger, trangere sete, mindre fleksibilitet......
Ikke akkurat hva en forretningsreisende vil ha kanskje?

Ikke vanskelig å skjønne at du har en total mangel på innsikt i hvodan det er å fly Norwegian, men kommer med din vanlige propaganda.

Jeg reiser halvt om halvt med begge, og de er stort sett lik. Bortsett fra SAS som til tider har trange fly er begge lik både i service og fleksibilitet.

Selv om det er en engangshendelse så kan jeg sitere en venn som skulle til oslo i går morges fra evenes;

Kjos e i stiv rute å han SAS e ubrukelig som vanli :@

Han ble 30 minutt for sen til sin avtale.

Last edited:
Ikke vanskelig å skjønne at du har en total mangel på innsikt i hvodan det er å fly Norwegian, men kommer med din vanlige propagangda.

Se her ja, der kom den!:)
Nei, jeg har nok svært liten innsikt i hvordan det er i DY og ja jeg kommer kun med propaganda:)

Jeg er så propaganda at du kan kalle meg Skånvik;)!!

Back