Norwegian vil flyve til Århus

Re: Norwegian vil flyve til Århus

Jeg håper de begynner OSL-AAR. Der er det monopol på nonstop og høye priser!
 
Last edited:
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Ahhh.....de fisker i rørt vande !!!!!! Tro ikke at Cimber har mange pax fra AAR
Og ja......jeg forsvarer min positition i AAR hos SAS !!
Hilsen
ole
 
Kjos til AAR ?

Århus -København kan bli Norwegians neste innenriksrute i Danmark. Selskapet skal, ifølge Danmarks Radio, ha planer om å starte opp flyvninger på Århus lufthavn Tirstrup fra høsten 2009.

http://www.boarding.no/art.asp?id=35089

Spændende, er der pax til 738 operationer på den rute Ole ?
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Kan vel være at de setter opp en 733 på den ruten.
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Tvivler...lige nu bruger SAS den nye CRJ med 88 seats og en enkelt MD82...
QI flyver med CRJ og ATR....og så mange pax extra blive det altså ikke
Hilsen
ole
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Det kan vel i så fall fort skje at enten QI eller SK blir utkonkurrert på ruten.
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Dette er en "Core SAS"-rute, så her skal selskapet passe seg - og sørge for å ha mer treffsikre billettpriser enn det de har hatt det siste året...
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Dette er vel en rute som kræver mange frekvenser,
spændende om DY vil tilbyde dette ?, med med risiko
for at flyve med halvtomme fly!
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

De begynner nok med noen få avganger på de mest populære tidspunktene, så vokser de eventuelt derfra. Det er tross alt denne oppskriften som er benyttet de fleste andre plasser.
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Er det mest transferpassasjerer på SKs fly mellom AAR og CPH? Det er tvilsomt om man sparer noe som helst tid ved å fly mellom byene. AAR ligger langt fra Århus og togforbindelsene over "beltene" og Fyn er gode. AAL-CPH er annerledes.
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Her er hvad Kjos siger til Børsen i dag:

»Vi lægger op til at flyve flere ruter i Danmark. Vi tænker i første omgang på Karup, derefter Århus og i tredje omgang på Billund.

Vores plan er at starte med at flyve fra september, mens ruten mellem Billund og København ventes åbnet i 2010,« siger adm. direktør Bjørn Kjos fra Norwegian.


Dvs. CPH-KRP & CPH-AAR fra september 2009 og CPH-BLL fra foråret 2010. Lad os se om alt dette bliver til virkelighed - der er pt. længe til efteråret 2009.
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

CPH-AAR er en relativt tynn rute, flytid på kun 18 minutt, og med svært stor andel transfer pax. De få som flyr lokalt er business kunder som skal i møter, og som derfor er helt avhengig av et stort antall avganger for å ha en fleksibel retur. Fritidsreisende tar tog...

Jeg har selv sittet på kafeen i AAR flere ganger og talt 3-8 pax på Cimber ATR72, så hvis Kjos skal prøve seg på denne så er det bare å si; Good luck!
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Jeg har selv sittet på kafeen i AAR flere ganger og talt 3-8 pax på Cimber ATR72, så hvis Kjos skal prøve seg på denne så er det bare å si; Good luck!

Er det billig nok, kommer nok paxen .... spørsmålet er om smertegrensen er over eller under 'markedsprisen' ...
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Er det billig nok, kommer nok paxen .... spørsmålet er om smertegrensen er over eller under 'markedsprisen' ...

Vel, hvis flyavgiften er på størrelse med den totale togprisen, og toget bruker kortere tid fra sentrum til sentrum så begrenser det punkt til punkt trafikken som DY lever av, og mulighetene til å gå under togprisen, noe...
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Er det mulig å sjekke inn gjennomgående med DY via CPH da? Det kan jo hende at de satser på å ha disse flyene som rene matefly, selv 737 kanskje er noe stort til å gjøre en slik jobb.
 
Re: Norwegian vil flyve til Århus

Er det mulig å sjekke inn gjennomgående med DY via CPH da? Det kan jo hende at de satser på å ha disse flyene som rene matefly, selv 737 kanskje er noe stort til å gjøre en slik jobb.

Nej det er det ikke....
Hilsen
ole
 
Back
Top