• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian utsetter leveringer av MAX8 for 18 milliarder

Re: Norwegian utsetter leveringer av Max8 for 18 milliarder

Ser ut som dette kommer i tillegg til utsettelsene som ble annonsert for noen uker siden

E24 har en litt mer utfyllende artikkel, selv om mer info skal komme under resultatfremleggelsen til Norwegian i morgen

https://e24.no/boers-og-finans/norw...er-investeringer-for-18-1-milliarder/24609154

Norwegian har forhandlet med både Airbus og Boeing for å skyve på de enorme leveransene av fly selskapet bestilte i 2012. Fly verdt over 18 milliarder som skulle vært levert i år og neste år er nå satt på vent.
 
Last edited:
I den ny flåteoversikten som er til og med 2021 ligger det det nå ingen A321LR inne i planene, så ser ut som de er forskjøvet minst til 2022

Norwegian skal riktignok motta 1 A32x i år og 4 i 2020, men siden disse ikke synes i flåteplanen så skal de enten leases ut eller selges
 
I den ny flåteoversikten som er til og med 2021 ligger det det nå ingen A321LR inne i planene, så ser ut som de er forskjøvet minst til 2022

Norwegian skal riktignok motta 1 A32x i år og 4 i 2020, men siden disse ikke synes i flåteplanen så skal de enten leases ut eller selges

Ja, i.h.t flåteplan endringene fra Q4 så ser det vel slik ut foreløpig med endringer.

2019: 2 stk 737-800 selges, 2 stk 787 selges og leases tilbake
2020: 12 stk A321 og 4 stk 737MAX utsettes
2021: 10 stk A321 og 10 stk 737MAX utsettes og 1 stk leaset 737-800 leveres tilbake
 
Back
Top