Norwegian trakk over 32000 fra kunde

En jeg kjenner ble belastet 3 ganger på kortet for et kjøp ombord hos Norwegian. Først lot kundeservice som om de skulle fikse det, men han ble henvist fra person til person og riktig person var ikke tilgjengleig. Etter 2 måneder skylder de nå bare på underleverandører og nekter å ta ansvar eller ordne opp for kunden.

Denne episoden er kjedelig for kunden :)

Dette var en meget god venninne av meg og hun ringte meg og spurte om råd, å jeg ba henne ta kontakt med Norwegian og få det fiksa derfra :)

Det ordnet seg til slutt heldigvis, å hun er glad og lykkelig igjen :)

Hun skal nordover til påske, og hun har kjøpt billett med SAS denne gangen :)

Vil ta opp denne litt igjen.

Ved oppstart av DY longhaul klarte vi å få en akseptabel pris t/r NY. Etter dreamliner-trøbbel fikk vi tilbudt om å endre reisen kostnadsfritt, noe vi gjorde. Likevel ble det trukket 3500 kr fra kontoen vår like etter pga en svensk (?) dame som hadde gjort noe feil i systemet. Greit nok, dette kan skje en gang. Vi fikk pengene refundert etter mye mas.

I går opplevde jeg at det IGJEN ble trukket 1500 kroner, denne gangen helt uten grunn. Har fått opplyst at pengene skal bli refundert (etter over en time i kø), men nå synes jeg at DY har gått over streken og skal klage.

Noen som vet hva jeg kan kreve i en slik situasjon - bortsett fra pengene mine?

Dette kan da umulig være lovlig :p

Takk til de som kan hjelpe meg :D

Vil ta opp denne litt igjen.

Ved oppstart av DY longhaul klarte vi å få en akseptabel pris t/r NY. Etter dreamliner-trøbbel fikk vi tilbudt om å endre reisen kostnadsfritt, noe vi gjorde. Likevel ble det trukket 3500 kr fra kontoen vår like etter pga en svensk (?) dame som hadde gjort noe feil i systemet. Greit nok, dette kan skje en gang. Vi fikk pengene refundert etter mye mas.

I går opplevde jeg at det IGJEN ble trukket 1500 kroner, denne gangen helt uten grunn. Har fått opplyst at pengene skal bli refundert (etter over en time i kø), men nå synes jeg at DY har gått over streken og skal klage.

Noen som vet hva jeg kan kreve i en slik situasjon - bortsett fra pengene mine?

Dette kan da umulig være lovlig :p

Takk til de som kan hjelpe meg :D

Beste tips: Finn noen andre å fly med ;)
Og nei, det de gjør er overhodet ikke lovlig, har jo vært flere saker i avisene om akkurat dette.

Generelt tips for de som har mulighet og betaler via norwegian.no, bruk "3D-secure". Da skal muligheten for at de trekker for mye være minimal.
...nå synes jeg at DY har gått over streken og skal klage.

Ta klagen med banken/kortselskapet, det kan ha større effekt enn å klage til Norwegian.

Best for de at jeg får igjen pengene :stir

Men kan jeg forvente/kreve noe kompensasjon for denne lille fiaskoen?

Back