• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian må refundere 13000kr etter kommafeil

C130

ScanFlyer Gold
Norwegian må refundere 13000kr etter kommafeil

En kunde som trodde han kunne oppgradere Bangkok-billettene for kr. 6,99 har fått medhold i transportklagenemda som anbefaler Norwegian å betale tilbake nær 13000 kroner til kunden.
Fra E24:
Billettene til de to ble bestilt i september, og like før jul sendte Norwegian spørsmål om han ville legge inn bud på oppgradering til «premium»-billett. Minsteprisen på dette tidspunktet var 6,995 kroner.
Kunden slo til på tilbudet og la inn bud på den nevnte summen, som han var overbevist om at var på 7 kroner.

https://e24.no/naeringsliv/norwegia...maa-tilbakebetale-naer-13-000-kroner/24520180

Ja at et feilplassert komma kan få store konsekvenser vet vi jo fra før :-)
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Tre desimaler .. ? Hvem bruker det? Det finnes jo ikke tiidendels ører ... Man burde jo trodd at det var nok til at det ville ringt en bjelle eller to ..? Eller? *rister på hodet i undring*
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Noen må bare gjøre seg veldig dumme.
Går det ikke og bare skrive 6 995. Burde ikkje misforstås det.
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Her hører det jo veldig med til historien at kunden prøvde å avbestille oppgraderingen flere ganger da han skjønte konsekvensene og har dokumentert e-postkorrespondanse om saken i tillegg til telefonsamtaler.

At kunden har vært dum er jeg enig i, men Norwegian har også vært vanskelige i forkant selv om formell angrefrist ble overskredet.
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Kopierer en kommentar fra FB som jeg synes var passende:
Er ikke korrekt tusenskilletegn i Norge et mellomrom? Det er for øvrig demotiverende å være vitne til hvor mye den teknisk avanserte menneskeheten sliter med å enes om skilletegn og dato-formater. Det sier imidlertid mye om hvor egenrådige vi er...
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Korrekt tusenskilletegn i norsk skriftspråk er mellomrom. Komma brukes som desimalskilletegn.
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Så lenge Norwegian ikke klarer å gjøre dette riktig, må de finne seg i at kundene utnytter denne feilen så mye de kan.
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Så lenge Norwegian ikke klarer å gjøre dette riktig, må de finne seg i at kundene utnytter denne feilen så mye de kan.

Ja, for vi bruker jo 3 desimaler på NOK beløp.
Wall.gif


Utrolig rart at kunden fikk medhold på dette.
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Tre desimaler .. ? Hvem bruker det?

Bensinstasjoner i Spania bruker det, uten at det er særlig relevant i denne sammenhengen.

Er forøvrig mange saker hos nemnda hvor folk har misforstått budgivingssytemet hos Norwegian så de bør vurdere å se på det.
 
Re: Komma til nær 13000 kroner !

Ja, for vi bruker jo 3 desimaler på NOK beløp.
Wall.gif


Utrolig rart at kunden fikk medhold på dette.

Jo, det brukes 3 desimaler på beløp, bl.a. når du kjøper noe i utlandet og betaler med kort. Da bruker bankene min. 3 desimaler. Det samme gjelder når du tar ut utenlandsk valuta i en minibank her i Norge.
Norwegian har gjort en feil, og det må de selv stå for.
 
Re: Norwegian må refundere 13000kr etter kommafeil

En litt merkelig sak, men ettersom kunden ble oppsøkt med et tilbud og de ikke har benyttet riktig tegnsetting, samt at kunden kontaktet dem da han/hun forstod at det var mye dyrere enn han/hun trodde synes jeg dette var en ok avgjørelse. Den profesjonelle part, Norwegian, har en særlig aktsomhetsplikt til å formulere vilkår den selv fastsetter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegian må refundere 13000kr etter kommafeil

Montro om man kommer noen vei ved å kjøre chargeback via banken her.
 
Back
Top