Norwegian til....

Da har jeg også sett i Soliakatalogen, og ser at Norwegian skal fly følgende:

Dubrovnik 737-800 Lørdager fra Mai-okt.
Madeira 737-800 Mandager fra nov-april.
Sharm El Sheik 737-800 Onsdager okt-april.
Hurghada 737-800 Torsdager okt-April.
Gran Canaria 737-800 Onsdager okt-April.
Tenerife 737-800 Tirsdager sept-April.

Alt dette er altså charter for Solia.
Veldig hyggelig at de får inn noen kroner der også.
Turen til Tenerife, går altså da utenom Søndagen da de har sin "faste" tur dit, usikker på om turen til LPA går med det vanlige flyet, eller om de sender 2 fly nedover på samme dagen.

Airbus 330.

Jøss, ja det får en si. Skal bli spennende å se da, ingen i vår kabin er veldig happy med lengden på arbeidsdagen vi har nå til TFS og LPA.
SSH og HRG er nesten like langt unna. Men kult å se at det blir litt charter, er jo en variasjon i arbeidsmåten fra det vanlige DY konseptet...

Hvor mye penger er det å tjene på charter kontra rutefly for Norwegian? De oppnår jo relativt høye priser og relativt fulle fly på Syden-rutene...

Ruteflygning: Risikoen ligger hos NOrwegian. De ma fylle flyet. Gjör de dette, tjener de gogt.

Charter: Risikoen ligger hos Charter-Selskap. De betaler Norwegian an fiks pris per pax/sete og Norwegian far denne summ, uansett om Charter-operatören selger alle seter eller ikke. Jeg forteller ingen hjemmelighet nar jeg forteller deg at Air Berlin tjener mer penger pa en Charterflygning enn pa en full City-Shuttle flygning om vi snakker om TXL-ALC.

Huff ennå mere rullestol og krykke avganger.. men de er i grunn lette og forholde seg til for alle har sjekket inn så da slipper man" direkt to gate" problematikken som kan være litt kjip på innland...
Men gleder meg til å ta tak på jobben igjen.. liker DY veldig godt, og det er gøy og handle de på OSL...:colgate:

Vi får uansett håpe at Norwegian står bedre rustet for sommersesongen enn det de gjorde i fjor - dét var katastrofe!

Back