Norwegian til Rygge!

Range fra OSL med mest økonomiske cruise speed med maks. antall passasjerer

E190_range.gif

Embraer 190(std) og Embraer 190LR


B733_range.gif

737-300 og 737-300 high gross weight version
 
Guess What ; http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060908/SISTENYTT/60908001/1044/ABON
 
E-190 er vel uansett noe i minste laget for DY - er ikke standardløsningen rundt 100 passasjerer...? Da må det vel være snakk om enten A319 (som vel har en noe mindre paxkapasitet enn 733) eller en 737NG av noe slag (-700?).

Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å ha tre flyplasser rundt Oslo.... Om SAS Braathens finner det lønnsomt å etablerer ruter derfra så håper jeg bare at det ikke innebærer en reduksjon av tilbudet ut fra OSL, som jo vil være et tap for alle som verdsetter rutenettet til SAS BU og som ikke kan reise ut i verden direkte fra egen flyplass (f.eks. undertegnede...:wink ).
 
Originally posted by TOS
Da må det vel være snakk om enten A319 (som vel har en noe mindre paxkapasitet enn 733) eller en 737NG av noe slag (-700?).

Både 733 og 73G tar max 149 pax. A319 derimot kan ta max 156 pax hvis den har easyJet-konfigurasjonen (to nødunderganger ved hver ving). Det siste forutsetter fire i kabinen. Å redusere til 149 seter og med tre i kabinen hadde vært en ideel eller easy løsning for Norwegian.
 
Hvorfor skulle splitternye Airbus A319 være et mareritt i forhold til eldre 737-300???
 
Kanskje captaink har joystick-skrekk? En samtale med FBU4EVER hadde vel vært en god medisin med hans konvertering fra Cigar til Citroën :)
 
captaink, selv ihuga tungmetalls 737-flygere kan blir veldig positivt overrasket over A320en - bare les her:
http://discoverychannel.co.uk/flight/flying_heavy_metal/interview_with_bruce/index.shtml

Får også forsøke på å sitere FBU4EVER fra første fly&vin etter han hadde konvertert fra MD-80 til A340:
"Sidesticken virker på akkurat den samme måten som yoken på MD-80en - den er bare plassert på et mer behagelig sted".

Så kom det fra en av deltakerne: "Er det ikke vanskelig å styre med venstre hånd?" Og da kom kontringengen fra FBU4EVER:
"Men vi kapteiner styrer da alltid med venstre hånd - høyre hånd er for alt annet".

Så la han til:
"Og så har vi fått spisebrett! Det er slutt på balanseringen av kaffe og annet spisende på knærne."

Nei captaink, jeg tror du får stikke innom neste fly&vin så vi kan får avlivet helt den skrekken :lol:
 
Det står her; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.977094


Og SAS Braathens; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.967457

Skal si pipa til SAS B har fått en annen låt .. :huh: :p
 
For å dra det enda litt off topic, og for å stikke Airbus folka litt i magen:

Sitter og går gjennom 737-500 CBT på kurset nå, og der kom følgende stikk i ryggen på airbus:

"As airplane cockpits are designed for flying and not for having lunch, the 737 is equipped with control wheels instead of tables"

:colgate:
 
Originally posted by WestAir

Ja, hvorfor ikke prøve Rygge? Torp var jo en kjempesukess for Braathens..


Braathens forsøk på Torp var et spill fra Hydro sin side.
Hydro er og var SAS-kunde, men ville ha et reelt tilbud fra Braathens. Og Hydro fikk Braathens til å åpne rutene fra Torp. De regnet med at den reelle konkurransen ble større, og at SAS da ville presse prisene sine til Hydro ned. Og Hydro valgte SAS igjen.
Braathens besluttet å legge ned på Torp en eller to dager etter Hydro bestemte seg for fortsatt å gå for SAS. Stort og kynisk spill. Man kan lese mer om den saken i Audun Tjomslands bok "Høyt spill om Torp". Tjomsland var på den tiden ansatt i Braathens, og har all info om den saken.

IMM
 
Originally posted by imm

Originally posted by WestAir

Ja, hvorfor ikke prøve Rygge? Torp var jo en kjempesukess for Braathens..


Braathens forsøk på Torp var et spill fra Hydro sin side.
Hydro er og var SAS-kunde, men ville ha et reelt tilbud fra Braathens. Og Hydro fikk Braathens til å åpne rutene fra Torp. De regnet med at den reelle konkurransen ble større, og at SAS da ville presse prisene sine til Hydro ned. Og Hydro valgte SAS igjen.
Braathens besluttet å legge ned på Torp en eller to dager etter Hydro bestemte seg for fortsatt å gå for SAS. Stort og kynisk spill. Man kan lese mer om den saken i Audun Tjomslands bok "Høyt spill om Torp". Tjomsland var på den tiden ansatt i Braathens, og har all info om den saken.

IMM
Slik jeg også trodde i mitt innlegg....dette var et spill
 
Stemmer. Tilbudet om bilvask kom fra sjefen sjøl i Widerøe.
Ny tråd om BU på Torp osv. er på sin plass. Enig der. Spennende tema.
 
Back
Top