• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian til Pakistan?

De fleste pakistanere i norge er fra området kharian som ligger nærmest islamabad, jeg vil tro om norwegian starter rute så vil de satse på eneste private flyplassen i pakistan, som er sialkot, den ligger midt mellom islamabad og lahore og det passer perfekt for folk i kharian og for de som skal til lahore eller omvendt da de er nesten midt i mellom.
Og den flyplassen skulle antakelig passe meget bra til DY. Flyplassen ble bygd av private investorer, så her er det ingen korrupt offentlig tjenesteman som har tusket til seg noe og dermed skulle eierforholdet være stabilt. Den åpnet i 2007 og har i dag Pakistans lengste rullebane på 3600m. Men de har kun asiatiske destinasjoner, så dette vil sikkert være en fjær i hatten for dem å få en europeisk destinasjon. Klarer DY å få til korrespndanse på OSL med UK destinasjoner og og andre steder med en større pakistansk befolkning så kan dette bli virkelig bra. Skulle det bli virkelig suksessfult så kan de kanskje utvide med SKT-GAT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sialkot_International_Airport
 
Kansje noe for den etter sigende asiabasen om de får de nødvendige tillatelsene for Pakistanske myndigheter. Blir spennende å se.
 
Back
Top