Norwegian til Moskva er klart

SK917

ScanFlyer Blue
Norwegian starter Oslo – Moskva
- Viderefører suksessen fra St. Petersburg-ruten

Norwegian viderefører suksessen på Russland og åpner ny direkte rute mellom Oslo og Moskva fra den 16. august. Ruten vil gå fem ganger i uken, med en tidtabell som er meget godt tilpasset forretningsmarkedet, så vel som fritidsmarkedet. Norwegian flyr til Domodedovo flyplass som er Moskvas mest moderne og kundevennlige flyplass, med et meget godt kollektivtilbud til Moskva sentrum.

- Vi er svært glade for å kunne tilby en direkterute mellom Oslo og Moskva, og tror at denne ruten vil stimulere både næringsliv og turisme i begge retninger. Tidtabellen gir god fleksibilitet for forretningsreisende, samtidig er den også et godt tilbud til dem som vil oppleve storbyen Moskva på helgeturer eller et lengre opphold i en ferie; sier Daniel Skjeldam, Rutedirektør i Norwegian.

- Norwegian flyr til Domodedovo flyplass i Moskva på bakgrunn av at den er en effektiv og passasjervennlig flyplass som kan levere et kvalitetsprodukt til våre reisende. Videre var det svært avgjørende at det er et godt kollektivtilbud til sentrum med et flytog som går direkte og har en reisetid på kun 40 minutter; forteller Skjeldam

Moskva
Moskva er en by som har alt og naturlig nok er den derfor også preget av kontraster; hovedstaden har i den siste tiden blomstret opp som en forretningshovedstad, samtidig er det ikke langt mellom minnene fra fortiden. Her finner man historiske severdigheter som Kremlin, Den røde plass med Lenin Mausoleet, St. Basil Katedralen, Pushkin museet og Sandunovskive (Sanduny) badene. Videre finnes det et rikt utvalg av motebutikker, men også eldre butikker som gir deg mulighet til å ta med deg en souvenirer hjem fra Russland. Byen byr også på et yrende uteliv med kafeer, restauranter og nattklubber som holder åpent utover i de sene nattetimer.
 
Tidtabell :

DY1094 16AUG07 25OCT07 .2.4..7 OSL1750 DME2230
DY1095 16AUG07 25OCT07 .2.4..7 DME2310 OSL2350

Lokale tider
 
Kult, det skal bli spennende å se om jeg får fly dit etterhvert... Tror den skal gå fint for DY jeg :)
 
Det står 5 ganger i uken i teksten, men tidtabellen viser kun 3. Hva er riktig?
 
Nå bør vel Aeroflot snarest bytte inn sin gamle Tupolev med nye Airbuser på OSL.. For til og med de gamle grisene til DY er langt mer komfortable enn SU sine Tupolever, for der er det TRANGT på turist! Deres busser er derimot veldig komfortable.
 
Det ser ut som at salget er startet, men for noen priser. Det billigste jeg fant var 1048 kr OSL-DME og 1437 kr tilbake. Er det russiske avgifter som gjør at prisene blir så høye eller er det Norwegian som ser at de kan tjene noen ekstra kroner?
 
Originally posted by Lillingen

Det ser ut som at salget er startet, men for noen priser. Det billigste jeg fant var 1048 kr OSL-DME og 1437 kr tilbake. Er det russiske avgifter som gjør at prisene blir så høye eller er det Norwegian som ser at de kan tjene noen ekstra kroner?

1048kr inkludert avgifter en-vei til Moskva er ikke spesielt dyrt, men det virker som om folk forventer at det skal koste 300kr å fly over alt i Europa
 
Originally posted by Someone

Originally posted by Lillingen

Det ser ut som at salget er startet, men for noen priser. Det billigste jeg fant var 1048 kr OSL-DME og 1437 kr tilbake. Er det russiske avgifter som gjør at prisene blir så høye eller er det Norwegian som ser at de kan tjene noen ekstra kroner?

1048kr inkludert avgifter en-vei til Moskva er ikke spesielt dyrt, men det virker som om folk forventer at det skal koste 300kr å fly over alt i Europa

Hvorfor er det så mye dyrere å reise til Russland enn til f.eks Tjekkia eller Tyskland, når det er samme reisetid. Er det pga konkurransen eller er det avgifter inne i bildet?
 
...mangel på konkurranse vil jeg tro. Nå blir det vel et folkekrav at Norwegian må få konkurranse!!!
 
Originally posted by jb1

Det står 5 ganger i uken i teksten, men tidtabellen viser kun 3. Hva er riktig?

Fra 16. august flyr de tirsdag, torsdag og søndag. Mandags og fredags flyvningene starter 3. september (samme tider som de andre dagene).
 
Originally posted by DYflyer

Originally posted by jb1

Det står 5 ganger i uken i teksten, men tidtabellen viser kun 3. Hva er riktig?

Fra 16. august flyr de tirsdag, torsdag og søndag. Mandags og fredags flyvningene starter 3. september (samme tider som de andre dagene).

Takker,
Når det gjelder priser leste jeg http://www.aftenposten.no/reise/article1850611.ece:
at russiske myndigheter setter minstepris på flyvninger til Russland, derfor er det dyrere dit enn til andre destinasjoner med tilsvarende reisetid. Ca 2000 t/r er uansett ikke så ille.
 
Den billigste billetten til St. Petersburg ligger vel på 800 kr., så det er nok litt høyere priser generelt til Russland enn til ellers i Europa. Likevel er de myndighetspålagte avgiftene ikke spesielt høye...
 
skrekk og gru med konsulat og VISUM til Russland. Ambasaden er allerede overfylt og du er ikke en gang sikret å få levert inn søknaden din om du stiller 3 timer før åpning!

Med økende tilbud til Russland følger nye reisende. Dette er i dag det største problemet til Russland. Ikke benplassen eller de høye prisene... Jeg sitter heller drit trangt i tre timer enn å stå trangt i 6 timer!
 
Originally posted by EB

...mangel på konkurranse vil jeg tro. Nå blir det vel et folkekrav at Norwegian må få konkurranse!!!
Nå har vel DY konkurranse på Oslo- Moskva, SU har jo flydd ruten i mange år, og fra høsten skal de fly daglig. Norge- Russland markedet er sterkt økende både innen turist og business.
Som Martin L skriver: snart må de øke kapasiteten hos konsulatene i Oslo og Moskva.
 
Det er riktig som jb1 sier, russiske myndigheter setter begrensninger på minstepris og det kan man vel bare tolke på en måte: Myndighetene er ikke glad for konkurranse for Aeroflot...
 
Originally posted by 01SEP2002

Det er riktig som jb1 sier, russiske myndigheter setter begrensninger på minstepris og det kan man vel bare tolke på en måte: Myndighetene er ikke glad for konkurranse for Aeroflot...

Og det er nok derfor de har brukt så utrolig lang tid på å godkjenne Norwegians søknad om rutetrafikk.

Uansett: de myndighetspålagte avgiftene er ikke så store på rutene til og fra Russland. Spørsmålet blir hvem som får inntektene for de høye billettprisene. Er det Norwegian som ufrivillig får ekstra mye penger inn eller er det russiske myndigheter?
 
Jeg søkte opp noen tilfeldige datoer til høsten hos Aeroflot, og det kostet rundt 300 EUR t/r., altså ca. 2500 kr. t/r. Vil nordmenn velge Norwegian og russere Aeroflot??
 
Back
Top