Norwegian til Larnaca 18. juli

jkaven

Newcomer
Hei!

Har nettopp booket tur til Larnaca, Kypros. Vi skal fly Norwegians, er det noen som vet hvilket fly det er snakk om? 300? 800?

18. Juli, DY9116.

Eller er det enda for tidlig å si?

Vet veldig lite om Norwegians som charter, eneste jeg har prøvd av Norwegians er den samme gamle 300 maskinen de sender til Alta.

Takk.

Re: Norwegians til Larnaca.

Det varierer etter avtalen turselskapet har med Norwegian. Jeg reiste med Norwegian charter vis solia til madeira for to år siden. Det var med en 800 maskin.
Det som skilte seg fra en vanlig flyvning med Norwegian var:
*Insjekking ved charter øya, hos egne desker ved solia.
*Ingen buy onboard service(bortsett fra taxfree).
*Forhåndsbestilte måltider, ikke mulig å kjøpe ombord
*Setereservasjon var via turselskapet og ikke mulig å endre sete på flyplassen, vil du sitte på nødutgang så koster det deg sinnsyke summer(300 per leg tror jeg).

Dette var dog to år siden og ting kan ha endret seg, i tilegg så kan det også variere imellom avtalene norwegian har med de enkelte turselskapene.

Men alt i alt var jeg veldig fornøyd. Holdt en rimelig høy standard til å være charter, når du reiser med 800 får du jo også underholdning på skjermene, men ingen airshow. Virker ikke som om de har bestilt det.

jALIg

Flög med charter med Norwegian för ca. 1 månad sedan just till Larnaca!

DY9211 ARN - LCA
DY9212 LCA - ARN

Bokade denna resa via Fritidsresor men då de har avtal med DY så stod de för flygningen.

Fick då flyga LN-DYL dit & LN-DYG hem, båda fina nya kärror med nyaste sky-interiören + wifi!.

Film visades men ingen av DY´s egna utbud av smörgåsar, drycker m.m gick att köpa utan det var Fritidsresors förbeställda mat plus varor som inhandlades.

Dock var det DY´s egna crew ombord.

Trevlig resa!

I all hovedsak skal charter på vegne av Solia opereres med -300 serien. Selvfølgelig kan dette endres på visse flighter, men det er umulig å forutse så tidlig.

Uten at jeg har satt meg veldig inn i det. Så har vel ikke 300 serien range til å nå Madeira og kanariøyene?

Uten at jeg har satt meg veldig inn i det. Så har vel ikke 300 serien range til å nå Madeira og kanariøyene?

I utgangspunktet har den nok range til det fra OSL. Men det er veldig marginalt, så en søkklastet maskin med en smule motvind bør nok vurdere en mellomlanding i mange tilfeller. Winglets vil jo hjelpe en del, ca 5% på en så lang tur. Vi har jo flere 737-kusker her, de vil nok ha mer erfaring med dette enn meg...

Og som det sies, DY9116 er nok satt opp med -300 hele sesongen. Så da er det nix IFE og WiFi, du får håpe på -300WL, de har jo tilnærmet samme seter som -800'ene.

Last edited:
Jeg fikk en -300 maskin bort til larnaca :) LN-KKR på en 4 timers fly tur hvor det bare humpet å høljet med lyn og torden. Fikk iallefall en -800 hjem :) dette var i 2009 da...

Kom hjem fra Larnaca i natt med DY. Jeg spurte hvorfor de brukte 300 på denne ruten. DY cabin personell sa at det var Star Tour som ønsket 300. De sa også at de kom til å kjøre denne typen gjennom hele sommeren. Hadde vanlig 300 ned og 300WL tilbake.
Tok forøvrig 4,5 t ned og 5 t hjem.

Nesten samtlige DY charterfly fra OSL er 300-maskiner. Mens fra de andre flyplassene i Norge brukes det 800-maskiner.

Back