Norwegian tester ut forhåndsbestilling av mat på short haul

Re: Norwegian tester ut forhåndsbestilling av mat på short haul

Når maten er inkludert så er det også, hos de aller fleste, mulig å legge inn request for spesialmåltid (laktosefritt, halal, glutenfritt etc)

Ja, det må det vel vere. Men ein får vel likevel ikkje alltid vite retten? Vel vel, eg burde skrive om andre ting enn dette :)

Er det ikkje det som er "vanleg" då? Når maten er inkludert så får ein jo det ein får... Både på rute og charter. Så eg ser ikkje heilt problemet med det. Klart, når maten ikkje er inkludert i billettprisen, men ein aktivt må auke prisen på billetten for å få mat, så er det litt andre psykologiske ting som kjem i spel.

Når det er sagt; klart det er betre for kunden om ein kan velge og vite kva ein får; og desto høgare fallhøgd om noko krøllar seg.

Hos Ving (i hvertfall ikke med deres eget selskap Thomas Cook) er maten inkludert men man kan bestille forskjellige pakker: Holiday Mean, Royal Meal etc. Så man vet nødvendigvis ikke nøyaktig hva man får

Dog det skal sies så har jeg vært fornøyd med det som har kommet, som vist i en nylig trip report [emoji6]

Hos Ving (i hvertfall ikke med deres eget selskap Thomas Cook) er maten inkludert men man kan bestille forskjellige pakker: Holiday Mean, Royal Meal etc. Så man vet nødvendigvis ikke nøyaktig hva man får

Ja, men du pleier å kunne velge f.eks Royal Meal kjøtt eller Royal Meal fisk. Også er det noe som kan ligne et eksempelbilde, vel?

Har blitt ganske proff i å booke dette her for opphavet.

Ja, men du pleier å kunne velge f.eks Royal Meal kjøtt eller Royal Meal fisk. Også er det noe som kan ligne et eksempelbilde, vel?

Har blitt ganske proff i å booke dette her for opphavet.

Ja tror det, men har holdt meg til Holiday Meal, og der er det ikke slikt valg

Dog kommer jeg til å trolig velge holiday mean neste gang også

Ja tror det, men har holdt meg til Holiday Meal, og der er det ikke slikt valg

Dog kommer jeg til å trolig velge holiday mean neste gang også
Ja. Tror det er Ok, og på hjemreisen har du vel ikke noe valg heller.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Er det noen som har prøvd dette og vet hva man får?

Har bestilt dette på en tur hjem fra Malaga om en måneds tid, men siden det finnes null informasjon om denne maten hadde det vært kjekt å vite om den er spiselig og mettende eller om man bør spise på forhånd.

Skal selvfølgelig sørge for å dokumentere med både bilde og anmeldelse dersom ingen andre har forsøkt.

Er det noen som har prøvd dette og vet hva man får?

Har bestilt dette på en tur hjem fra Malaga om en måneds tid, men siden det finnes null informasjon om denne maten hadde det vært kjekt å vite om den er spiselig og mettende eller om man bør spise på forhånd.

Skal selvfølgelig sørge for å dokumentere med både bilde og anmeldelse dersom ingen andre har forsøkt.

Nå vet jeg ikke stort om kvaliteten da vi ikke bestilte noe selv, men på min reise til AGP nylig fikk i alle fall de med forhåndsbestilt mat servering før de kom rundt med salgsvogner, så om man vil ha mat tidlig kan det være lurt å bestille.

Da har jeg testet ut denne maten.

Maten ble servert sammen med første runde med vogna, ca en snaue 45-50 minutter etter takeoff, jeg satt på første rad, men hvis alle får den servert med vogna og man sitter litt bakover frykter jeg den blir kald før man får den.

For ca 80kr fikk jeg servert biff med peppersaus og overkokte gulrøtter og en brokkolibit, samt noe som virket som fløtegratinerte poteter. Smaken var overraskende grei.

Størrelsesmessig var den under hovedretten man får på økonomi langdistanse, slik at metthetsfølelsen ikke varte så altfor lenge.

Kunne nok kjøpt det igjen på en flytur av en lengde som OSL-AGP hvis det blir med Norwegian.

7yTTCa4.jpg

Maten ble servert sammen med første runde med vogna, ca en snaue 45-50 minutter etter takeoff, jeg satt på første rad, men hvis alle får den servert med vogna og man sitter litt bakover frykter jeg den blir kald før man får den.
Når jeg fløy på en lengre rute sist gang var de fremme og hentet et par pakker i ny og ne, så ikke ut som de tok med alt bakover med en gang.

Flydd med DY for Tui i sommer. Forhåndsbestilte mat som jeg har gjort tidligere via Tui.no

En tørr kyllingfilet med enda tørrere ris servert til frokost kl 0730. Fikk oppvarmet rundstykke og en smørboks. Ved siden lå det Salat(vet egentlig ikke hva det skulle vært) i en liten boks som var begredelig.

I tillegg lå det en bitte liten kakebit der som dessert. Den var god, men kun en munnfull.

Unga fikk pasta bolognes og en bringebær-stikk (presset bær) til dessert som ingen av barna likte. Det var det.

Maten vi fikk servert til frokost av DY er det dårligste jeg har fått på charter noen gang. Jeg er ikke kresen, men dette var langt under par. TUIFly har servert omelett osv til frokost som er bra. Siste gangen det blir mat hvis DY flyr for Tui.

Det er normalt turoperatøren som bestemmer serviceopplegget på charter, ikke flyselskapet. Så her skyter du på feil hest.

Maten vi fikk servert til frokost av DY er det dårligste jeg har fått på charter noen gang. Jeg er ikke kresen, men dette var langt under par. TUIFly har servert omelett osv til frokost som er bra. Siste gangen det blir mat hvis DY flyr for Tui.

DY for Tui blir det bare mer og mer av. Programmet de flyr for tui nå tilsvarer kapasiteten til ca 4 maskiner, 3 fra LGW og en fra OSL pluss ymse andre destinasjoner rundt om og. De svenske operasjonene lempes vel over på DY snart og, med drøyer sikkert litt til, spesielt med tanke på Max.

Kapasitet på ovner i galley osv kan jo være en medvirkende årsak til dårlig mat. Vet ikke hvor DY ligger i sjiktet, men utfra hva jeg har lagt merke til virker det da som at de ikke har spart inn stort på å kutte ned i størrelse eller funksjoner der.

Det er normalt turoperatøren som bestemmer serviceopplegget på charter, ikke flyselskapet. Så her skyter du på feil hest.

Nja, mulig det. Nice and tasty meny er vel Norwegians opplegg?!

Fløy med TUI i fjor i deres B763 og det var en helt annen matopplevelse. Forøvrig en annen turopplevelse også med bamseblad og tegnesaker til ungene, og mye bedre mat. Vi fikk serveringen på brett.

Nå med DY så kom det en lang pappeske med mat.

Det var ingen oppmerksomhet til barna, ingen filmer underveis som TUi har hatt selv i sine 738. Overrasket om dette blir den nye standarden..

DY for Tui blir det bare mer og mer av. Programmet de flyr for tui nå tilsvarer kapasiteten til ca 4 maskiner, 3 fra LGW og en fra OSL pluss ymse andre destinasjoner rundt om og. De svenske operasjonene lempes vel over på DY snart og, med drøyer sikkert litt til, spesielt med tanke på Max.

Kapasitet på ovner i galley osv kan jo være en medvirkende årsak til dårlig mat. Vet ikke hvor DY ligger i sjiktet, men utfra hva jeg har lagt merke til virker det da som at de ikke har spart inn stort på å kutte ned i størrelse eller funksjoner der.

Flyr mye DY ellers og er fornøyd med dem der.

Ble bare overrasket over at serviceopplegget og maten er blitt så dårlig. Ingen Bamseblad og oppmerksomhet til barna, ikke noe film/skjerm med kart osv, og dårlig mat. Var WiFi vel og merke.

Har vært fornøyd med det TUIfly Nordic har levert, men hvis dette er bestillinga fra TUI til DY så har dem senket både servicenivået og sikkert prisen dem betaler.

Fløy forøvrig DYB uten APU så måtte vente på luft..

Maten på TUI charter har vært dårlig lenge. Kjøttkaker med harde hvite fettklumper...nam!

Auda, anmeldelsen i Nettavisen her gjør at det heller blir å ta med å spise på flyplassen eller ta med, før fredagens tur...

https://www.nettavisen.no/flymat/no...a-sa-darlig-mat-noe-annet-sted/s/5-95-1899598

Tviler ikke på at det .. ikke er den beste burgeren man får! Men må kanskje ta i betrakting at saken også skal selge - så spørs om de har kastet på en hel ¨sommeragurk¨.

Denne burgeren er jo noe cateringselskapet leverer til flere, både SAS og Sunclass har også lansert samme burgeren i disse dager.

Servering ombord på DK: https://no.sunclassairlines.dk/service-om-bord/maltider
Servering ombord på DY: https://www.norwegian.no/infourl/forhandsbestilte-maltider-menu/
Servering ombord på SK: https://www.sas.no/reiseinfo/tilleggstjenester/pre-order-meals/

…så BoB var ikke drømmen allikevel.

Tviler ikke på at det .. ikke er den beste burgeren man får! Men må kanskje ta i betrakting at saken også skal selge - så spørs om de har kastet på en hel ¨sommeragurk¨.

Denne burgeren er jo noe cateringselskapet leverer til flere, både SAS og Sunclass har også lansert samme burgeren i disse dager.

Servering ombord på DK: https://no.sunclassairlines.dk/service-om-bord/maltider
Servering ombord på DY: https://www.norwegian.no/infourl/forhandsbestilte-maltider-menu/
Servering ombord på SK: https://www.sas.no/reiseinfo/tilleggstjenester/pre-order-meals/

Nå var vel ikke bare burgeren som var problemet, selv om den kanskje ikke egner seg på fly. Når det kommer til SunClass er min erfaring der at standardmåltiden man kan kjøpe faktisk er ganske OK. Men litt av poenget er at når man først skal tilby mulighet til å forhåndsbestille så bør det være av en viss kvalitet og nye flyselskapene evner å servere. Ellers får man droppe det og heller holde seg til sandwicher, tapas etc fra tralla, som ofte er bra.

Nå var vel ikke bare burgeren som var problemet, selv om den kanskje ikke egner seg på fly. Når det kommer til SunClass er min erfaring der at standardmåltiden man kan kjøpe faktisk er ganske OK. Men litt av poenget er at når man først skal tilby mulighet til å forhåndsbestille så bør det være av en viss kvalitet og nye flyselskapene evner å servere. Ellers får man droppe det og heller holde seg til sandwicher, tapas etc fra tralla, som ofte er bra.

Jeg er enig i det. Når det har vært tid til å forberede noe annet enn det som er på vognen, burde det være bedre. Anmeldelsen er noe tabloid, men Norwegian burde kunne ta til seg kritikk av logistikken og servere barnemat først. Å svare at bestilt som ikke er lastet, ikke er deres problem er meget uprofesjonelt, selv om feilen ikke ligger hos kabinpersonalet. Det virker som noe forhåndsinnkjøpt er like greit.

Back