Norwegian teknisk Sola (rykter)

fokkeren

ScanFlyer Blue
I følge Hegnar no sine debatt sider under transport vil Norwegian ut av den gamle Braathen hangaren på Sola.

Norwegin har jo bare tre nattstopper på Sola,så det blir neppe behov for alle 34 mechende
Da må vel gear og motorskifte gjøres på Gardermoen-

Kjosen må nok spare penger så lenge han ikke har mer saker med SAS:lol:
 
Re: Norwegian teknisk Sola

I følge Hegnar no sine debatt sider under transport vil Norwegian ut av den gamle Braathen hangaren på Sola.

Norwegin har jo bare tre nattstopper på Sola,så det blir neppe behov for alle 34 mechende
Da må vel gear og motorskifte gjøres på Gardermoen-

Kjosen må nok spare penger så lenge han ikke har mer saker med SAS:lol:

Finnes det en substansielt grunnlag for dette melding? Det er jo lett i de navaerende tider a spre en rykte pa en debatt-forum pa nett. Om det stemmer er likevel en helt annen sak...
 
Re: Norwegian teknisk Sola

Finnes det en substansielt grunnlag for dette melding? Det er jo lett i de navaerende tider a spre en rykte pa en debatt-forum pa nett. Om det stemmer er likevel en helt annen sak...

Det er vel dette man gjør på et diskusjonsforum på nett, nemlig å diskutere saker, rykter og lignende. I dette tilfellet alt som har med fly og flybransjen å gjøre.

Om det er dette med alle pengene som Norwegian fikk fra SAS i 2010 så er det jo et faktum at dette var et betydelig beløp som bidro til at Norwegian fikk det resultatet de gjorde. Det er jo bare å se på regnskapstallene det.

Når det gjelder den gamle BU hangaren, så var det jo det som var samme sak for SAS sin del. For mye plass man ikke trengte.
 
Sammenheng med at man ser ut til å ha stoppet installeringen av internett-kuplene? :love: :stir:
 
Norwegin har jo bare tre nattstopper på Sola,så det blir neppe behov for alle 34 mechende
Da må vel gear og motorskifte gjøres på Gardermoen-

Kjosen må nok spare penger så lenge han ikke har mer saker med SAS:lol:
Hvor mange fly man har på nattstopp har vel kanskje ikke allverden å si ifht hvor man vil utføre endel teknisk. Mye teknisk tar mer enn en natt, og man slynger bare flyene til/fra.

Kanskje man ser ett sparepotensiale i å gjøre selv på Sola i stedet for å ferge til/fra f.eks. Lasham?
 
Sammenheng med at man ser ut til å ha stoppet installeringen av internett-kuplene? :love: :stir:

Nup. Boeing har gjort noen endringer i takkonstruksjonen på de aller nyeste fly som gjøre at det må gjøres noen justeringer i forhold til innstalleringen av kupelen.
 
Hvor mange fly man har på nattstopp har vel kanskje ikke allverden å si ifht hvor man vil utføre endel teknisk. Mye teknisk tar mer enn en natt, og man slynger bare flyene til/fra.

Kanskje man ser ett sparepotensiale i å gjøre selv på Sola i stedet for å ferge til/fra f.eks. Lasham?

Du bare kan spare penger dersom du har de nödvendige economies of scale. Det trenges en visst flate-störrelse for a drive en eget Heavy MX base lönnsomt. Med 4 linjer kommer man seg opp til nesten 100 fly som trenges slik at den MX kapasiteten fylles.

Samtidlig forblir lönns-problematikken. SVG er dyr, og dermed ma de bli sa mye bedre (effektivere og kvalitativ bedre) jo dyre de er i forlik til de andre. Dette er en utfordring, som blir lettere jo större MX basen blir.
 
Back
Top