Norwegian tar ikke kundene på alvor

Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Det står ingenting om når hun har mottatt denne SMS'en med kansellering fra DY.
Og Avinor sine systemer er laget slik at om en kansellering gjøres tidligere enn 6 døgn før avgang så registreres ikke avgangen som kansellert.

Blant dem er Nina Kristiansen fra Langhus:

Kofferten var pakket og sto reiseklar da SMS-en fra Norwegian tikket inn: Sorry, flyet ditt til Edinburgh i morgen tidlig er kansellert.
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Fantastisk å se menigheten til Norwegian kommentere her og på alle andre forum, inkluderte ansatte i Norwegian kommentere sin fortreffelighet, samt si, du får hva du betaler for, ok enig i det, men garantert uansett at et nettverk selskap hadde håndterte dette bedre...men savner "humrende" Kjos sine kommentarer når man blir satt til veggs?
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Hei!
Et vennepar av meg skulle hjem med Norwegian fra Nice. Boarding var forsinket og de mistet sloten sin. Godt over to timers venting i stekende rivierasol i en 737 uten annet tilbud enn å få KJØPE vann. Min høyst ukvalifiserte gjetning, er at den ekstreme ventetiden skyldes ønske om billigst mulig avgang. Eller?
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Min høyst ukvalifiserte gjetning, er at den ekstreme ventetiden skyldes ønske om billigst mulig avgang. Eller?

Den forsto jeg ikke helt..."billigst mulig avgang"? Kommer man ikke avgårde på den slottiden man får tildelt så blir det ny slot. Dette er noe som gjelder alle selskap. Disse har også veldig liten påvirkningsmulighet på tildelte slottider.
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Under diskusjon så vi for oss at det koster litt for ikke å rekke sloten sin. Ny slot koster kanskje litt ekstra og at det er forskjell på pris på når du tar din nye ledige slot i forhold til aktivitet på flyplassen... Tilbud og etterspørsel-like...
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Det stemmer nok ikke. Kort fortalt koster det ikke noe annet enn venting. Det kan være mange grunner til slottider og endring av disse. F.eks. kapasitet på avreiseflyplass, underveis og bestemmelsessted. Dette kan igjen ha mange årsaker.
Det er dog forskjell på de slottidene selskapene søker på i.f.m planlegging av ruteprogrammet og, det som det her er snakk om, situasjonsbetingede slottider.

Men det koster altså ingenting for selskapet å få ny slottid ved irregulariteter, og man går alltid så fort det lar seg gjøre.
 
Last edited:
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Som nevnt, helt og holdent en SAS-feil, med en SAS-billett. Kundeservice prøvde til og med på julaften og si at det fikk vente til de var tilbake i romjulen med å fikse videre, for folk skulle jo ha fri.

Men, dette var jo en digresjon for å svare Tommy. ;)

-A

Det er ikke relevant i denne saken. SAS flyr ikke til PDX.
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Men det koster altså ingenting for selskapet å få ny slottid ved irregulariteter, og man går alltid så fort det lar seg gjøre.

Ok. Flott!
Trodde flyselskapene fikk "litt på pungen" når de sumlet med ombordstigningen, men er nå lettere til sinns.
 
Re: Norwegian tar ikke kundene på alvor

Mister et fly sin slot får de en ny ,gjerne om en time eller 3, kommer ann på trafikken på planlagt rute.

Venter passasjerene i flyet kan de være klar til reise på 5 min hvis et annet fly mister sin slot.(Betinger avgang i løpet av 5 -10 min) Derfor sitter passasjeren i flyet

Mange tider blir ventetiden under 30 min, selv om de egentlig fikk ny slott 2 - 3 timer fram i tid
 
Back
Top