Norwegian / Sterling samarbeidet

  • Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Søker man på www.osl.no er antall ruter med DY til utland begynnt å øke bra.
Søndag 1.5 starter i tillegg OSL-CPH opp og mandag kommer Roma (Sterling starter 1.5 til CIA)

:up:
 
Og i den anledningen har også Plane-Spotter.com oppdatert Norwegian-sidene blant annet med denne:
NAX_EN_S05.jpg


NAX-siden finner dere her: http://www.plane-spotter.com/Airlines/Norwegian/index.htm
 
Begynner aa bli et imponerende rutekart ...... Norwegian har vist at det gaar an ... forhaapendtligvis begynner de aa tjene penger snart .....
 
Originally posted by HMWK
22. April hadde de over 10000 reisene.
Regner med du mener "reisende" og ikke reiser.
Spennede å se hvordan samarbeidet mellom de to selskapene utvikler seg
 
Tror at særlig ruten til København vil gi DY et positivt løft...og jeg tror samtidig at den ruten er med på å fjerne siste rest av businesstrafikk/satsning for Sterling...
 
Originally posted by EB
Tror at særlig ruten til København vil gi DY et positivt løft...og jeg tror samtidig at den ruten er med på å fjerne siste rest av businesstrafikk/satsning for Sterling...
Jeg tror vel egentlig motsatt. Med økning i antall avganger mellom OSL og CPH så vil jo forretningsreisende få et enda bedre tilbud enn igår. Antall avganger har jo hele tiden vært det "verste" med Norwegian i følge "SAS-gjengen" her på forumet.....
 
Originally posted by DY
Originally posted by HMWK
22. April hadde de over 10000 reisene.
Regner med du mener "reisende" og ikke reiser.
Spennede å se hvordan samarbeidet mellom de to selskapene utvikler seg

En liten skrivefeil fra meg gitt!
 
Leser du hva jeg skriver DY? Jeg tror dette vil gi Norwegian et løft i antall pax...(..og økte inntekter!!!) Samtidig som jeg tror det rendyrker Sterling som ferie/fritid... Har dette noe med SAS å gjøre?
 
Originally posted by EB
Leser du hva jeg skriver DY? Jeg tror dette vil gi Norwegian et løft i antall pax...(..og økte inntekter!!!) Samtidig som jeg tror det rendyrker Sterling som ferie/fritid... Har dette noe med SAS å gjøre?
Joda ser hva du skriver og er fortsatt ikke helt enig i denne setningen: "...og jeg tror samtidig at den ruten er med på å fjerne siste rest av businesstrafikk/satsning for Sterling..."

Jeg tror at Sterling/Norwegian med satsingen på København nettopp gjør det motsatte....satser ENDA mer på forretningsreisende.....
...og siden SAS er ganske tung på denne ruten så synes jeg det har mye å si siden nesten alle kommentarer ang Norwegian og tilbud til forretningsreisende hele tiden blir sammenliknet med antall avganger SAS har, så synes jeg dette også kan nevnes.
 
Igjen... Tror det er Norwegian som tjener mest på ruteopplegget... DY og NB skal begge selge seter på CPH-avgangene - men etter litt tid og folk blir vant til at det er Norwegian som flyr - tror jeg flere og flere vil velge å bestille fra Norwegian.no... Vet at disse tankene/håpet også deles av flere i Norwegian...

Københavnruten tror jeg kommer til å gjøre Norwegian enda bedre - gi Norwegian et "nytt" marked... Tror heller ikke dette er negativt for Sterling som kanskje får et enda sterkere fokus på ferie/fritid...
 
Originally posted by EB
Igjen... Tror det er Norwegian som tjener mest på ruteopplegget... DY og NB skal begge selge seter på CPH-avgangene - men etter litt tid og folk blir vant til at det er Norwegian som flyr - tror jeg flere og flere vil velge å bestille fra Norwegian.no... Vet at disse tankene/håpet også deles av flere i Norwegian...

Københavnruten tror jeg kommer til å gjøre Norwegian enda bedre - gi Norwegian et "nytt" marked... Tror heller ikke dette er negativt for Sterling som kanskje får et enda sterkere fokus på ferie/fritid...
Joda - dette høres logisk ut. Kanskje Norwegian vil tjene på dette, men sikkert merkelig for danskene å bestille flyreiser fra norwegian.no eller oppdaga at det er Norwegian som skal fly dem ut i Europa i stedet for Sterling som dem hele tiden har trodd. Men ikke noe stort problem vil jeg tro.
 
Nå skal vel ikke DY fly så mye ut av CPH annet enn til OSL...
 
Originally posted by EB
Nå skal vel ikke DY fly så mye ut av CPH annet enn til OSL...
Javel...trodde Norwegian skulle fly fra CPH til noen destinasjoner, men har kanskje misforstått. Trodde Norwegian skulle fly ned til CPH og så ut fra CPH før dem returnerte til OSL.
Har jeg misforstått ?
 
Siste formiddags avgang fra Osl til CPH stasjoneres i CPH til første ettermiddagsflygning fra CPH til OSL.

Var i alle fall hva Kjos sa under pressekonferransen at denne maskinen som da blir stående i CPH skulle kjøre ut en daglig rundtur fra CPH for Sterling.

Kan det være Amsterdam?
 
Originally posted by NB
Amsterdam og Montpellier tror jeg. Ihvertfall Amsterdam som starter i morgen...
Trodde også at Norwegian skulle fly ut til Amsterdam fra CPH for Sterling. Mener det også var et par andre destiansjoner også. Tror ikke EB har fått det med seg.
 
Dette har jeg som DY påpeker ikke fått med meg...(...uten at det endrer synet mitt på fordelingen forreting/ferie-fritid delingen mellom selskapene!)
 
DY flyr NB's Amsterdam rute hver dag (NB3571-NB3572) ex. lørdager.
I tillegg så skal man operere CPH-PMI, CPH-GRO (Gerona) begge lørdager. Kanskje er det mer og ?

www.cph.dk

Flynummer: NB 3571
Luftfartsselskab: Sterling

Afgang: Københavns Lufthavn
Terminal: Terminal 2
Afgangstidspunkt: 10:50, mandag 2. maj 2005

Ankomst: Amsterdam
Terminal:
Ankomsttidspunkt: 12:05, mandag 2. maj 2005

Antal stop: Non-stop
Flyvetid: 1 t. 15 min.
Flytype: 733 (Boeing 737-300 Passenger)
Klasser: Økonomi


:smokin
 
Back
Top