• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegian starter Tromsø - London

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Goodie, Kjosern får det til. Tenker jeg må stikke innom London en tur, har ikke vært der på et år, så nå er det på tide. Er det noen som kan hoste opp en begivenhet ila høsten/vinteren (november-mars) som kan rettferdiggjøre fri fra jobben et par dager?

Hihi, æ ser du feira nyheten med hele 2 tur/retur reise! Har du ikke semesterstart å ta hånd om?! :whip :p

Kjøpt før avgjørelsen kom, så det var mitt bidrag til å opprettholde etterspørselen og bidra til at ruten ble videreført. :)

Studentene klarer seg vel på egenhånd, eller hva sier du...?;) Sannheten er vel at jeg er veldig flink til å planlegge mine forelesningsplaner...

Goodie, Kjosern får det til. Tenker jeg må stikke innom London en tur, har ikke vært der på et år, så nå er det på tide. Er det noen som kan hoste opp en begivenhet ila høsten/vinteren (november-mars) som kan rettferdiggjøre fri fra jobben et par dager?

Jeg skal sannsynligvis til London i løpet av den perioden. Er det god nok grunn....?:D

hipp hipp, hurra!

Edit: Måtte sjekke, men ligger ikke klar til bestilling enda selvfølgelig.

PS: t/r 24-28.08 koster 895kr

Last edited:
Trenger ikke begivenheter som unskyldning. London er en begivenhet i seg selv!

Fine greier - men nå må ruten benyttes - Kjos gjør ikke dette av veldedighet
:fly

Gode nyheter dette. Planlegger selv en lengre tur il Wales i forbindelse med avhandlinga en gang om våren hvis jeg klarer å få visum, da vil Norwegian absolutt vurderes (selvom KL til CWL, evt. AF + BE, kan friste også...).

Re: Norwegian legger ned Tromsø - London

Takk til hurtigruta og deres chartring av egne fly istedenfor å benytte denne ruta...

Da sitter vi vel igjen med TOS-RIX i sommerhalvåret som den eneste brukbare utenlandsforbindelsen fra Tromsø (nei, jeg har ikke glemt ruta til Archangelsk).

Uansett, det er en ting jeg har stussa på i forhold til TOS-LGW. Jeg har holdt øye med ruta, priser og tilbud osv. Det snodige er at det ofte er flere hundre kroner billigere å reise via OSL til LGW enn direkte, over tusenlappen billigere (en vei) hender også. Sjøl om direktefly er behageligere og kjappere, antar jeg at Norwegian konkurrerer med seg sjøl på denne måten.

Edit: Skulle jeg ønske meg ei "erstatning", måtte det være direkterute til en annen nordisk hovedstad, kanskje Helsinki. Der oppretter jo Norwegian base, i tillegg til at det er den hovedstaden som ligger nærmest Tromsø.

Last edited:

Uansett, det er en ting jeg har stussa på i forhold til TOS-LGW. Jeg har holdt øye med ruta, priser og tilbud osv. Det snodige er at det ofte er flere hundre kroner billigere å reise via OSL til LGW enn direkte, over tusenlappen billigere (en vei) hender også.

Altså fuldstændig samme måde at prissætte på, som på de fleste andre ruter i verden.

Det er velkendt at direkte fly ofte er dyrere end med mellemlanding. Det har vi jo her i DK set mange eksempler på når vi skal betale flere tusind kroner mere for at flyve IC med direkte fly end nordmænd og svenskere, der er med på samme fly, men har startet deres rejse udenfor Danmark.

Betalingsvilligheden for at få direkte fly er ganske stor i mange tilfælde.

Takk til hurtigruta og deres chartring av egne fly istedenfor å benytte denne ruta...

Nu er det vel ikke Hurtigrutens opgave at holde liv i Norwegians flyruter. DY har vel ikke været konkurrencedygtige på pris, volumen, tidspunkter m.v. ift. at chartre fly selv. Ellers havde de vel ikke chartret selv.

Last edited:

Jeg husker ikke detaljene, men var det ikke slik at hurtigruta garanterte for en andel av setene da ruta starta opp?

Fanken heller! Jaja... der forsvant den muligheten for å komme seg til LGW relativt smertefritt... Skal vi lage en protestgruppe på facebook? :) hehe

Back