Norwegian starter Tromsø - Bergen

LN-HFH

ScanFlyer Gold
Norwegian starter Tromsø - Bergen

I disse koronatider er det også godt at norwegian prøver seg litt frem, og åpner nå 2 ukentlige TOS-BGO, med avganger torsdager og søndager.

Flyselskapet Norwegian har besluttet å åpne en ny rute mellom Bergen og Tromsø. Det skriver selskapet i en pressemelding torsdag, ifølge iTromsø.

– Vi evaluerer ruteprogrammet fortløpende basert på blant annet etterspørsel og tilgjengelig kapasitet. Det er en utfordrende tid for luftfarten, men vi velger likevel å prøve med to ukentlige avganger mellom Bergen og Tromsø fra 10. september, sier informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen i meldingen skriver avisen.

https://e24.no/naeringsliv/i/OpLgy3/norwegian-aapner-ny-rute-mellom-bergen-og-tromsoe

Det ser ut som at dette er en slags forlenging/erstatning av BGO-EVE. Den er uansett bare sommerrute, men det ser ut til at den avsluttes en måned tidligere enn planlagt (i slutten av september isteden for oktober) da det bare er flex tilgjengelig i oktober.
Tidligere fløy jo DY TRD-TOS 2 ukentlige, men denne røk vel rett før korona hvis jeg ikke husker feil. Å slynge den nedenom TRD kan kanskje være noe man kan forsøke hvis belegget ikke blir som forventet.

Spennende med nye ruter! og spesielt nå som man har flyttet her nordpå.

Re: Norwegian åpner 2 ukentlige TOS-BGO

Er dette en helt ny rute, eller noe som tidligere har vært fløyet?

Jeg tror faktisk denne er helt ny (men i hvert fall ikke fløyet på en god del år).

Wikipedia er absolutt ikke oppdatert på dette feltet, men lister ALF, BOO, KKN, OSL og TRD som destinasjoner DY flyr til innenlands fra TOS. Derimot er det ALF, OSL og nå nye BGO som skal gå under ''normale forutsetninger'', men OSL-LYR blir nok også slynget nedenom TOS i en god stund fremover. ALF-TOS tror jeg ikke går om dagen.

Tidligere fløy jo DY TRD-TOS 2 ukentlige, men denne røk vel rett før korona hvis jeg ikke husker feil. Å slynge den nedenom TRD kan kanskje være noe man kan forsøke hvis belegget ikke blir som forventet.

Norwegian startet i vinterprogrammet W19/20 opp TRD-TOS igjen etter noen års pause, skal visst ha vært bra belegg. Ruten var planlagt kun i vinterprogrammet, og ble de siste avgangene i mars 2020 kansellert pga Covid-19.

De har fløyet denne ruten før, mener den startet opp til sommersesongen 2010. Jeg hadde billetter i november, men da var den allerede lagt ned. Gikk som DY114/115.

Re: Norwegian starter Tromsø - Bergen

Rutetidene for ruten

DY106 BGO1040 – 1235TOS 73H 7
DY106 BGO1135 – 1330TOS 73H 4

DY107 TOS1305 – 1500BGO 73H 7
DY107 TOS1400 – 1555BGO 73H 4

Back