Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Norwegian starter Oslo – London/Gatwick

Norwegian åpner ny direkte rute mellom Oslo og Londons Gatwick flyplass. Gatwick ligger sør for London, og har flytog direkte til Victoria Station. Ruten representerer en økning av rutetilbudet til London og er et supplement til selskapets to daglige rundturer på Oslo til London Stansted. Ruten vil gå daglig og første avgang vil være 28. oktober. Fra før flyr også Norwegian direkte til London Stansted fra Bergen, Trondheim og Kristiansand.

- Vi er svært fornøyd med utviklingen av våre London ruter. Spesielt er vi tilfreds med at flere og flere briter velger Norwegian når de skal til Norge. Med åpningen av denne ruten øker vi også tilgjengeligheten til områdene sør for London; sier Bjørn Kjos, administrerende direktør i Norwegian.

Rutetider (daglig)
OSL 18.20
LGW 19.30

LGW 20.00
OSL 23.10

Prisene starter på 299 kroner, inkludert skatter og avgifter, og rutene vil ligge i salg fra og med onsdag.

Norwegian tilbyr totalt 99 ruter til 63 destinasjoner – 10 ruter innenlands og 89 ruter utenlands.

http://norwegian.no/sw27611.asp

Denne er også kommentert i en tråd om Sterlings nye ruter fra Oslo, men tenkte det var greit med en egen post siden dette er en ny Norwegian-rute.
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Dette MÅ jo være codeshare eller en annen type samarbeid? :o

Hvis ikke er jo dette ren dumskap. London må jo nå ha nok ruter?
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Originally posted by litt-amatør

Dette MÅ jo være codeshare eller en annen type samarbeid? :o

Hvis ikke er jo dette ren dumskap. London må jo nå ha nok ruter?

Dette interessante standpunktet må du utdype litt mer.
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Voksent, Norwegian begynner å tenke mer som et skikkelig flyselskap hva der gjelder flyplasser og produkt!

Jeg tror nok dette er en sakte overgang til å flytte all trafikk over. Ville bli et mye bedre produkt til London. Bra av Norwegian. Synes de gjør mye riktig for tiden!
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Så utrolig kult... Dette hadde jeg håpet på en stund. STN er en helt ok flyplass, men LGW er mye bedre for business pax...

Grattis :clap
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Synes Norwegian er i det kreative hjørne for tiden. Blir spennende å se på fortsettelsen :smile2
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

De begynner vel å possisjonere seg etter mange år med stor vekst. Å finpusse produktet på denne måten er lurt!
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Det hadde vært fint om Norwegian av og til oppdaterte rutekartet på norwegian.no ..
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Originally posted by ThomAAs

Så utrolig kult... Dette hadde jeg håpet på en stund. STN er en helt ok flyplass, men LGW er mye bedre for business pax...

Grattis :clap

Jeg lurer litt på om det du skriver her stemmer helt. Jeg har vanskelig for å se at LGW er en så mye bedre flyplass enn STN (men nå har ikke jeg benyttet hverken LGW eller STN veldig ofte). Det er jo f.eks. slik at flere av all-business selskapene har valgt STN som base (MaxJet, SilverJet og EOS). Det tar riktignok kun 30 minutter inn med Gatwick Express mot 45 minutter med STN Express, men med STN express kommer man inn til Liverpool St Stn som er midt i smørøyet for mye av business folket som skal til London. Gatwick Express kommer inn til Victoria, som er helt på andre siden av byen, så man må nok påregne en halvtime til om man skal til City. Poenget mitt er kanskje at det ikke er så greit å si hvilke flyplasser som egner seg til business reisende (annet enn at LCY kanskje er den beste..).
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Originally posted by TOS

Originally posted by ThomAAs

Så utrolig kult... Dette hadde jeg håpet på en stund. STN er en helt ok flyplass, men LGW er mye bedre for business pax...

Grattis :clap

Jeg lurer litt på om det du skriver her stemmer helt. Jeg har vanskelig for å se at LGW er en så mye bedre flyplass enn STN (men nå har ikke jeg benyttet hverken LGW eller STN veldig ofte). Det er jo f.eks. slik at flere av all-business selskapene har valgt STN som base (MaxJet, SilverJet og EOS). Det tar riktignok kun 30 minutter inn med Gatwick Express mot 45 minutter med STN Express, men med STN express kommer man inn til Liverpool St Stn som er midt i smørøyet for mye av business folket som skal til London. Gatwick Express kommer inn til Victoria, som er helt på andre siden av byen, så man må nok påregne en halvtime til om man skal til City. Poenget mitt er kanskje at det ikke er så greit å si hvilke flyplasser som egner seg til business reisende (annet enn at LCY kanskje er den beste..).

Dette var sett med mine øyne :) Og alle har sine preferanser,og jeg ser jo hva du mener. For meg er LGW mye bedre enn STN. Og så lenge LHR slots er DYRE og vanskelige å få tak i så er det jo ikke noe vits å dra inn i debatten engang ;)
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Jeg synes dette er veldig bra. Som dere sier finpusser og forbedrer Norwegian produktet sitt. Og så kan man selvfølgelig diskutere hva som er best - STN eller LGW - for forretningsreisende, men med dette gir i alle fall Norwegian dem et valg. Dessuten er de nå oppe i tre daglige avganger fra Oslo til London, noe som er meget bra!

Jeg har fløyet Oslo-Stansted og Bergen-Stansted med Norwegian flere ganger, og gleder meg til å fly til Gatwick. Der har jeg ikke vært siden jeg fløy med British Airways (Boeing 737-200) til Gatwick fra Oslo i 1997. Husker også at Braathens benyttet Gatwick en lang periode - og SAS Braathens bruker i dag Gatwick fra Bergen. Norwegian har for øvrig et bedre produkt fra Bergen til London enn det SAS Braathens har - sistnevnte har en daglig ettermiddagsavgang, mot Norwegians morgenavgang og kveldsavgang.

Spørsmålet blir om det gjøres endringer i kveldsavgangen til Stansted? Med dagens rutetabell er det nemlig avgang kl. 18.25 - mens ruten til Gatwick får avgang kl. 18.20. Her bør det justeres.
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Bra... Et steg i riktig retning...:D
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Noen som vet hvilken terminal på LGW Norwegian vil benytte?

Blir vel kanskje South Terminal siden North domineres veldig av BA?
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Det vil nå si at det i høst åpner totalt 4 nye ruter til Oslo-London. 1 DY til LGW, 1 NB til LGW og 2 SK til LCY, når man da legger til BA sine 4 til LHR, DY sine 2 til STN, FR sine 2 til STN og SK sine 5 til LHR, blir det totalt 17 daglige avganger på hverdagene mellom Oslo og London og det tviler jeg faktisk på om det er market for:huh:
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Supert!

Vi har fem daglige flighter til LGW, to fra IAH (B777s), to fra EWR (B777/B757) og en fra CLE (B757), og dette gir flere muligheter til å komme til OSL!

Dag
 
Re: Norwegian starter Oslo–London/Gatwick

Hehe 17 daglige ruter til London? Hmm, vi hadde vel 17 daglige ruter til AES på det verste like etter at vi åpnet på ENGM høsten -98!
 
Back
Top