• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian starter Oslo - Amsterdam

Alternativet er dette:

Bare kapre volumer fra konkurrenter eller spekulere pa nedskjaeringer hos konkurrenter.

Hyggelig, og ikke akkurat overraskende, at denne ruten kommer. Blir helt sikkert en god rute for DY, - og selv Sterling må jo ha gjort penger på denne ruten inntil i fjor høst? Tipper DY benytter lowcost-terminalen (H?), blir spennende å se hvordan dette evt slår ut. Og 30 min turnaround i AMS gir ikke akkurat rom for å ta inn delay hvis(/når?) man lander på en perifer rullebane og må taxe Flandern rundt på vei til terminalen. Men alt i alt er dette gode nyheter!

Jeg ser at mange skriver at NB hadde så stor suksess med denne ruten. Men faktum er vel at NB tross alt hadde lagt ned denne ruten også rett før de gikk konk. Sjekket også priser i høst med NB og det var billig selv tett inntil avreise. Så noen voldsom suksess for NB var det vel ikke?

suksess er ikke det samme som å tjene penger da ;) Men blir nok sikkert å benytte meg av Norwegian når man skal på spottertur til AMS hvis prisen er den rette ;)

Vel, det kan virke.

DY har samme rutertide til en del byer hvor de etablerte seg suksessfult. SXF started med det samme oppleg: Kveldsrute X6. De klarte a skape de volumer de trenger.

Jeg tror her ligger nökkelen. A skape + kapre nok volum slik at man kan fylle flyene.

Vel...antall frekvenser på OSL-BER da DY startet var langt färre sammenlignet med antallet frekvenser på OSL-AMS.

Back