Norwegian starter Helsinki - Dubai W15/16

Re: Norwegian starter Helsinki - Dubai

Den så jeg ikke komme :) Da blir det 14 ukentlige avganger fra Norden.

Overraskende begynner kanskje Norwegian å satse ennda hardere på HEL for å "presse" på Finnair ? aka som dem gjøre i Norge med SK.

Finnair har jo fløyet til Dubai i en årrekke, så det er jo en innarbeidet destinasjon derfra. Lukter overtagelse av en større turoperatørkontrakt .... fra 0 til daglig er drastisk!

Helsinki ligger jo gunstig til når man skal benytte en 737-800.

Det sagt, så har det basert på personlige observasjoner, forbauset meg hvor mange finner jeg har møtt i Dubai på mine 2 siste turer.
Litt det samme som i MIA, hvor det også er mange finner.

Flyr ikke AY 4 ganger ukentlig med deres 321?

De holder det vel gående til Emirates annonserer Helsinki. ;)

Litt merkelig ikke Emirates har dukket opp der, men det er vel kankje bare spørsmål om tid.

Litt merkelig ikke Emirates har dukket opp der, men det er vel kankje bare spørsmål om tid.

For inntil ett år siden fløy ikke EK til OSL engang, selv om det norske markedet er større og mer pengesterkt enn det finske. Konkurransen fra HEL er også langt hardere fordi Finnair har et betydelig antall direkteruter til Asia. Man skal heller ikke glemme at Finland også har svært få innvandrere fra Midtøsten/Asia og Afrika, så den etniske trafikken er også svært begrenset.

Last edited:

Rutetidene:

D8 5040 HEL-DXB 17:55-02:50 (+1)
D8 5041 DXB-HEL 04:00-08:55

Ligger inne med daglige i vinter de og .. litt varierende tidspunkter og flyplasser dog ..

Er det ikke slik at det er 6x ukentlig til DXB som rute og 1x til DWC som charter?

Overraskende begynner kanskje Norwegian å satse ennda hardere på HEL for å "presse" på Finnair ? aka som dem gjøre i Norge med SK.

Blir spennende å se. Har vel ikke vært særlig til satsinger fra Helsinki i det siste? Tror uansett Norwegian i større og større grad vil gå mot markedene med de store trafikkstrømmene, altså ikke Norden. Storbritannia og Spania først, så Tyskland og Frankrike.

Back