Norwegian sommerrute til Valencia.

Nesten litt merkelig at DY satser på VLC.
Alle de typiske feriedestinasjonene ligger nærmere ALC enn VLC, og Valencia er ikke akkurat en by jeg ville reist på tur til. Og jeg har vært der!!

BF:cool2

Var i VLC på sensommeren i fjor. Veldig bra by synes nå jeg, og du kan kombinere både storbyferie (gamlebyen er bra) med strandliv. Faktisk positivt overrasket over stranda.

Fløy SAS nedover med smekkfullt fly, og DY hjem igjen til Rygge....var ikke mer enn 80-90 pax ombord.

Ville ikke reist på tur til Valencia? Det skjønner jeg ikke. Det er jo en kjempefin by. Jeg kunne godt tenkt meg tilbake dit.

Hyggelig at det dukker opp nye destinasjoner på RYG.

Helt sikkert hyggelig, men jeg tror Norwegian er på helt feil spor når de flytter trafikk fra OSL. Hvis ikke Rygge viser seg som et naturlig komplement til Osl, er man på ville veier.

Ville ikke reist på tur til Valencia? Det skjønner jeg ikke. Det er jo en kjempefin by. Jeg kunne godt tenkt meg tilbake dit.

Ok ok ok! Har tydeligvis ikke sett nok av den byen da! Synes den var skitten og mye slum der jeg var iallefall. Reiste derfor videre ganske raskt. Flyplassen var liten men effektiv. Minste loungen jeg har vært i, men allikevel en av de bedre! Minuset var den spanske kø-kulturen (om de har noen)

Helt sikkert hyggelig, men jeg tror Norwegian er på helt feil spor når de flytter trafikk fra OSL. Hvis ikke Rygge viser seg som et naturlig komplement til Osl, er man på ville veier.

Rygge må da være ypperlig dersom man bare skal fra A til B. Må da være deilig for dere som bor i hovedstadsområdet å slippe unna maset på OSL? Det er vel ikke mye lenger å kjøre til Rygge enn til OSL??

BF:cool2

Ok ok ok! Har tydeligvis ikke sett nok av den byen da! Synes den var skitten og mye slum der jeg var iallefall. Reiste derfor videre ganske raskt. Flyplassen var liten men effektiv. Minste loungen jeg har vært i, men allikevel en av de bedre! Minuset var den spanske kø-kulturen (om de har noen)BF:cool2

VLC er vel en av de mest effektive og hyggeligste flyplassene i Spania. Flott liten lounge, flott utsikt til oppstillingsplasser og rullebane, enkel aa komme til og siviliserte!!! spanjoler (iforhold til uspiselige engelskmenn som klogger opp ALC). Dessuten naar du alle typiske norske steder paa nordlige Costa Blanca innen 90 min med bil. Motorveiene her nede er milevis forran kjerreveiene hjemme i Norge.

Og BTW, slum i Valencia by? Da kan du umulig ha vaert i siviliserte stroek. Valencia sentrum er en opplevesle i seg selv og havneomraadet der de hadde Americas Cup i 07 er flott. Super by for en langhelg!!

LN-KMS

Og BTW, slum i Valencia by? Da kan du umulig ha vaert i siviliserte stroek. Valencia sentrum er en opplevesle i seg selv og havneomraadet der de hadde Americas Cup i 07 er flott. Super by for en langhelg!!

LN-KMS

Helt enig! Og byen er heller ikke så ødelagt av turisme som endel andre spanske byer... foreløpig.

Rygge må da være ypperlig dersom man bare skal fra A til B. Må da være deilig for dere som bor i hovedstadsområdet å slippe unna maset på OSL? Det er vel ikke mye lenger å kjøre til Rygge enn til OSL??BF:cool2

Infrastrukturen er generelt mye bedre til OSL. Men, det er ikke poenget.

Hvis det ikke er lokalt grunnlag for et tilbud fra Rygge, er flyplassen "dead meat". Derfor mener jeg at det er feil strategi av DY å flytte ruter fra OSL til Rygge.

Så lenge østfoldingene fremdeles har en lei tendens til å kjøre sørover, til Landvetter, bekrefter det min mistanke om at Rygge kommer til å slite.

En realistisk vurdering etter mitt skjønn, så får vi se hvordan trafikken utvikler seg.

Back