Norwegian sommerprogram 2018

LN-HFH

ScanFlyer Gold
Norwegian øker med hele 1 million seter fra Norge neste sommer, der 500 000 av dem vil komme på norsk innenriks.
Norwegian øker antall avganger på en rekke ruter, både innenriks i Norge og til populære sommerdestinasjoner i Europa neste år. Flere nye fly i 2018 gir reisende fra Norge tilgang på ytterligere en million seter.

- Neste år vil vi motta 25 splitter nye fly og flere av disse settes i trafikk i Norge. Det betyr at vi kan tilby våre kunder en million ekstra seter og dermed enda flere valgmuligheter. Vi ser frem til å ønske nye og trofaste reisende velkommen om bord våre komfortable og mer miljøvennlige fly, sier kommersiell direktør i Norwegian, Thomas Ramdahl.

http://media.norwegian.com/#/pressr...-over-en-million-ekstra-seter-i-norge-2329725 (her er også hvilke destinasjoner det blir økning på nevnt)

Nevnes jo at flere av de nye flyene vil settes i trafikk i Norge, så blir det spennende å se om vi faktisk får norskregistrerte max-maskiner basert i Norge.

Re: Norwegian sommerprogram S18

Er det noen som mer klarer kvantifisere økningene?

Paris donbles jo fra 1x til 2x daglig, og flyttes til CDG. Og OSL-TOS får en ekstra daglig rundttur

ekstra avganger mellom Oslo og Kristiansand og flere helgeavganger fra Oslo til Evenes og Bodø.

Antar vi snakker 1-3x ukentlige ekstra da til BOO og EVE, men "ekstra avganger" til KRS er jo litt vagt

Og noen som ser den faktiske økningen til disse?

Norwegian øker også antall avganger fra Oslo til populære feriedestinasjoner som Antalya, Marrakech, Pula, Faro, Tivat, Dubrovnik, Venezia, Kreta, Pristina, Beograd, Murcia og Pisa. Det blir også flere avganger fra Oslo til storbydestinasjonene Riga, Tallin, Warszawa, Gdansk og Berlin.

Er det kontroll på pilot mangelen som har vært hver sommer da?

Har vel ikke nødvendigvis vært mangel på fly, men noen til å fly dem..

Vi får jo håpe de får nok fly, og piloter, til å ta unna trafikken sin selv da, og ikke må leie inn ett drøss med fly fra gudenevethvor :-)

Vi får jo håpe de får nok fly, og piloter, til å ta unna trafikken sin selv da, og ikke må leie inn ett drøss med fly fra gudenevethvor :-)

Håper alle skjønner at det garantert blir innleie til sommeren også....

Håper alle skjønner at det garantert blir innleie til sommeren også....

Norwegian burde egentlig inngått et sammarbeid lignende Transavia og Gol, og tui og sunwing har. Der Transavia blant annet leaser en del maskiner fra Gol fast hver sommer, og som tui gjør av sunwing, der også crew(?) er en del av avtalen. Er vel nok av selskaper i andre markeder som har og sliter med andre sesongsvingninger enn her i Europa. argentinasatsningen kan vel kanskje også bidra her etterhvert...

Virker som OSL-BOS ble borte med blesten samtidig, min direkteflight i juli ble i alle fall akkurat endret til via LGW.

Men hvor blir det av OSL-SIN?

Skjønner at OSL-SIN, hvis den blir noe av, får en egen presselansering, men med disse økningene kom jeg på at vi ikke har hørt noe mer, selv om den vel i utgangspunktet skulle komme etter sommeren 17.

Men hvor blir det av OSL-SIN?

Skjønner at OSL-SIN, hvis den blir noe av, får en egen presselansering, men med disse økningene kom jeg på at vi ikke har hørt noe mer, selv om den vel i utgangspunktet skulle komme etter sommeren 17.

Denne blir det vel ikke noe av sålenge de ikke får fly over Russland?

Denne blir det vel ikke noe av sålenge de ikke får fly over Russland?

Norwegian kan åpne OSL-SIN. Den delen i Russland de da må fly over har de rettigheter i dag, og er akkurat samme som OSL-BKK

Såvidt jeg har funnet

OSL-TOS fra 5x til 6x daglig
OSL-KRS en 4 daglig rundttur mandag-torsdag
OSL- EVE +2x ukentlig fredag og søndag
OSL-BOO +2x ukentlig fredag og søndag
OSL-MUC fra 3x til 4x ukentlig
OSL-RIX +3 ukentlig
OSL-SXF +2x ukentlig fredag og søndag i lavsesesong og fra 2x til 3x daglig i høysesongen
OSL-WAW fra daglig til 9x ukentlig (+mandag og fredag)
OSL-TLL fra 4x ukentlig til daglig

Mye middelhav øker med 1-2 ukentlige frekvenser

Og SAS svarer (dvs de har planlagt stor ekspansjon på OSL en stund sier de) og det vil bli et ras av ekstra seter fra OSL i S18.

Lukket fra DN: https://www.dn.no/nyheter/finans/2017/12/14/1101/Borskommentar/norwegian-og-sas-styrer-mot-armageddon

Det er jo godt nytt for reisende og for OSL selv om det blir blodig for SAS og DY. Men det jeg ikke liker er at dette kan bli nok et argument for at flyskatten i Norge må opp kraftig og dessverre stimulere diskusjonen...

Hysssj! Hvis alle sitter rolig i båten, legger kanskje ingen merke til den økte trafikken :p

Selv om jeg liker grønne løsninger, synes jeg særnorske flyavgifter er en særdeles dårlig ide. Gode flyforbindelser har også mange positive ringvirkninger. Om en ønsker å avgiftsbelegge flytrafikken ytterligere, burde en heller gå inn for internasjonale samarbeidsløsninger, slik at det ikke påvirker konkurranseevnen til OSL og Avinor for øvrig.

Oslo-Warszawa får en generelt kraftig økning fra sommerprogrammet, Både Lot og SAS starter opp igjen med hhv to 13 og 3 ukentlige og to ekstra ukentlige med DY.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ser at OSL-TIA (Tirana) ligger inne til sommeren med avganger tirsdager og lørdager, og OSL-BIA (Bastia) med avganger på lørdager. så vidt jeg vet har ikke disse blitt fløyet tidligere?

Hadde kanskje trodde at OSL-SEA nå endelig skulle dukke opp, men den ruta forble muligens bare via LGW.

Back