Norwegian søker nå 787-piloter

Re: Norwegian søker nå 787-piloter

Er det noen i Norwegian som som definitivt har sagt at det skal norsk registrering på disse flyene?

Er det noen i Norwegian som som definitivt har sagt at det skal norsk registrering på disse flyene?

De har vel søkt om norsk AOC, men det har muligens ikke noe med registreringslandet å gjøre (men kanskje har det noe å si i forhold til hvilken nasjonalitet som kan jobbe på flyene)?

Nå har DY jobbet med IC opplegget sitt i en del år, om man skal tro det man har hørt, så det vil vel overraske meg om de ikke kjenner til hvilke krav som påligger personell som jobber på norskregistrerte fly. Jeg kan selvsagt ta feil.

Hva angår muligheten for å rekruttere kabinpersonell så viser det vel seg at de klarer å rekruttere piloter selv til vilkår som en del her synes å mene omtrent er slavekontraktet, så man skal vel ikke se bort fra at det finnes potensielle kandidater til CA'er også. Massen av potensielle kandidater er jo betydelig større enn massen av potensielle piloter.

Dette er i full sving innenfor EØS allrede. Det er ett selskap på Island som ikke har en eneste Islandsk kabinbesetning, men som "leier" inn flybesetning (piloter og kabin) fra alle verdens kanter. Kabinbesetning er vesentlig fra østen og nordafrika og blir betalt 40$ dagen. Pilotene er fra alle verdens kanter, og flyr på validering. Flyene har TF- registrering.

Dette begynner å høres litt lite gjennomtenkt ut fra Norwegians side - har noen sett litt for mye på lønnskostnader og ikke fulgt helt med i timen når det gejlder regelverket - i hvertfall skulket de unna engelsktimen;)

Jeg ser det som så godt som usannsynlig at Kjos & co ikke har satt seg inn i regelverket. Dette er ikke amamatører. Ikke bare har de jobbet med disse planene over lang tid, men Kjos er selv jurist, og da ville det være oppsiktsvekkende hvis han ikke som en ryggmargsrefleks, som det første han gjorde og deretter kontinuerlig, sørget for at de har kontroll på alt som er av regler.

Jag tror inte någon fast anställd DY pilot kommer söka till 787 OM Kjos kräver att piloten själv ska bekosta sin 787/777 type rating.

Jag tror inte någon fast anställd DY pilot kommer söka till 787 OM Kjos kräver att piloten själv ska bekosta sin 787/777 type rating.

Det tror jeg du har rett i, og det er nok helt i henhold til hvordan Kjos ser dette for seg.

Legg merke til "FROM scandinavia to Bangkok"... men alikevel ingen scan base

Nå er vel hverken basen eller operasjonene startet, og jeg tror vel heller ikke at denne annonsen er en fullstendig beskrivelse av operasjonene. Det står at man skal være basert i Bankok.

Back