Norwegian selger fortsatt 787 opplevelsen.

Så mye relansert service jeg har kjøpt av SAS igjennom årene så ser jeg ikke problemet her, Dreamlineren kommer nok inn i bildet tids nok.

-A
 
Er vel som å bestille Coca Cola og få servert Jolly Cola.

Så lenge kontrakten din er at du får N dl med flytende innhold som er egnet for konsum, og det skal generelt komme i en flaske, så er jo det helt greitt. Om du leser kontrakten til en flybillett så er det jo et under at flyselskapene stiller opp med et fly, det er jo like før det er kjøperens eget ansvar å komme seg fra A til B. :p

-A
 
Syns du er litt flisespikker her. Man får jo i det vesentlige det man betaler for.

Stort fly, egen skjerm behagelig sete (relativt). Pluss det viktigste, man blir transportert fra A til B evt via C til den prisen som er avtalt på de tider som er avtalt.

For Ola Ferietur så tror jeg han kun ser stort fly og fin skjerm. Da er han fornøyd og har flydd med 787.

For meg personlig så syns jeg at det er helt greit med A340. Håper jeg får det på min flight i juli. Har alltid hatt lyst til å fly med de. og det blir jo mye bedre plass for alle her enn i 787. Så man får jo på mange måter et bedre produkt.
 
Ville nok uansett latt uttrykket ´787 opplevelsen´ fått en pause fra nettsidene inntil de vet når den faktisk kan tilbys.
 
Ref til en annen tråd på dette forumet er jo dette et GROVT overtramp.
Hvor er konkuransetilsynet???

Jeg er mer for at de kanskje bare burde fjerne "787 opplevelsen" i sine kampanjer frem til flyet faktisk er i luften igjen, i alle fall på reiser de første par måneder.
Men det er nå meg.
 
Hmm.. Det er jo også endel flyselskap som reklamerer for wifi uten at dette nødvengvis er på alle flygninger?

Nå har ikke jeg sett denne markedsføringen til DY - men regner med at de reklamerer for at dette er et produkt som vil komme?

Ser fine reklamer for night visiting osv. fra bilprodusenter uten og forvente at dette er en standard.
 
Ref til en annen tråd på dette forumet er jo dette et GROVT overtramp.
Hvor er konkuransetilsynet???

Jeg er mer for at de kanskje bare burde fjerne "787 opplevelsen" i sine kampanjer frem til flyet faktisk er i luften igjen, i alle fall på reiser de første par måneder.
Men det er nå meg.

Skjønner ikke hva som er så grovt ved det. Det er da vel intensjonen om å selge den opplevelsen. 340 er jo bare en plan b dersom dersom det skulle skjære seg ved leveransen.

De stiller jo også med en bra plan b også.
 
Skjønner ikke hva som er så grovt ved det. Det er da vel intensjonen om å selge den opplevelsen. 340 er jo bare en plan b dersom dersom det skulle skjære seg ved leveransen.

De stiller jo også med en bra plan b også.

Du må lese hva jeg skriver, og hva jeg eventuelt refferer til.

JEG mener ikke dette er et grovt overtramp, jeg synes det er helt greit.
Men synes de kanskje burde fjernet "787 opplevelsen" et par måneder, eller til flyet er i luften.
340 kan jeg skrive under på er et fantastisk fly, og den versjonen de skal ha nå er meget behagelig, og med mer plass en det Norwegian vil ha i sine 787`er
Så å ha den som en back up er kjempebra.

Men igjen, greit å lese hva jeg faktisk skriver, og refferer til ;-)
 
Men så er det vel ikke bekreftet at flyet ikke blir levert til tiden?

Og da må man jo annta at det kommer på tiden.
 
Men så er det vel ikke bekreftet at flyet ikke blir levert til tiden?

Og da må man jo annta at det kommer på tiden.

Det har ikke vært levert eller testflydd 787 siden nyttår. Ergo er de, hvis de skulle få lpv til å gjennoppta dette 1. april (noe som neppe vil skje) tre måneder forsinket i denne prosessen. DY skulle få sin første maskin i slutten av april.

Do the math.
 
Ref til en annen tråd på dette forumet er jo dette et GROVT overtramp.
Hvor er konkuransetilsynet???

Dette har ikke noe med Konkurransetilsynets mandat å gjøre (selv om jeg antar at du ikke egentlig mener at det har noe det å gjøre).
 
forbrukerrådet ,villedene reklame er vel rett instans.
men erstatningen ser jo vwldig bra ut
 
Dette har ikke noe med Konkurransetilsynets mandat å gjøre (selv om jeg antar at du ikke egentlig mener at det har noe det å gjøre).

Det er vel kanskje ref en annen kjent debattants kverulering om markedsføring av for store vinduer i en tråd her...
 
Men hva er 787-opplevelsen? På norwegian vil det vel være ganske likt andre selskaper som satser på billigbilletter, trangt og buy-on-board? Riktignok i et splitter nytt fly. Mener å ha lest at A340 de skal leie har first, biz og monkey, må jo nesten bli et steg opp for de som har bestilt de dyreste billettene til de første flightene ;)
 
Det er vel kanskje ref en annen kjent debattants kverulering om markedsføring av for store vinduer i en tråd her...

Nå vet jeg ikke hva som ble diskutert i den tråden, men om man tror at Konkurransetilsynet har noe med slikt å gjøre så tar man altså feil - uavhengig av hvor store vinduer, eller hvor mye B787-opplevelse osv. man snakker om. Det var kanskje ment som et humoristisk innslag, men hvis det ikke var ment slik så er mitt innlegg ment som en oppklaring i så måte.
 
Last edited:
Back
Top