Norwegian satser i TRD

MD11

ScanFlyer Dusty
DY satser ytterligere fra TRD. I tillegg til morgenfrekvens TRD-BOO-TOS blir det også direkterute TRD-KRS og TRD-AES-BGO. Dette blir spennende.

To nye direkteruter og flere avganger både til nord og sør er satsingen til Norwegian i år. Fra siste uken i oktober kan du fly direkte fra Trondheim lufthavn Værnes til København og Kristiansand. I tillegg tilbyr Norwegian flere avganger til blant annet Ålesund.

- Vi satser hardt på Trondheim nå. Det mest spennende er direkterutene til Kristiansand og København, sier kommersiell direktør i Norwegian, Daniel Skjeldam til adressa.no.

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/stjordal/article1651119.ece

Spennende med Kristiansand, men det spørs om det er nok med to ukentlige avganger. Ser for meg at det kanskje er et marked der som kunne hatt behov for to-tre daglige med mindre fly. Skal bli interessant å se hvordan det går, både med denne ruten, men også med KRS-BGO som skal bli betjent på nogenlunde samme vis.

Kan noen bekrefte at det blir nytt basefly på TRD?

Hyggelige nyheter dette. Bra at DY satser... :D

Skikkelig i støtet DY for tiden. Det som gjenstår blir å se fyllingsgraden på en -800 TRD-KRS, tror kanskje den kan være verre å få høyt ( nok )?

Har hørt fra en kjenning at de mest sansynlige rutene som kommer opp som neste for Norwegian er: SXF, FCO, ORY, BCN og WAW. Her er noen andre ruteforslag som har vært på tankestadie: TFS(vinter), SZG(vinter), PMI(sommer), CHQ(sommer) og HEL.
Må legge til at dette ikke er sagt av Norwegian, men av en som har nær kontakt med Norwegian. Dette kan for all del ikke være sant, men kansje, kansje ikke.

Last edited:
Går de allerede mellom ÅLesund og Trondheim?? Når begynte de å gå der?

Det er SAS som flyr den ruten (TRD-AES-BGO)
Norwegian flyr til BGO, det Adressa.no mente var sikert at NAX tilbyr flere avganger til BGO ikke AES.

Last edited:
Det er SAS som flyr den ruten (TRD-AES-BGO)
Norwegian flyr til BGO, det Adressa.no mente var sikert at NAX tilbyr flere avganger til BGO ikke AES.

Hvis du leser artikkelen så ser du at DY starter og fly TRD-AES-BGO, samme som SK gjør. Med andre ord en helt ny rute for DY. Spennende:D

Hvis du leser artikkelen så ser du at DY starter og fly TRD-AES-BGO, samme som SK gjør. Med andre ord en helt ny rute for DY. Spennende:D

Ja jeg skrev litt feil der, men det jeg mente var at TRD-AES med DY ikke er fløyet tilgere. :D

Spennende nyheter - bra med satsning her i Midt-Norge. Håper de nå har kapasitet til å utvide tilbudet til London og gjerne flere utenlandsdestinasjoner også!

Spennende nyheter - bra med satsning her i Midt-Norge. Håper de nå har kapasitet til å utvide tilbudet til London og gjerne flere utenlandsdestinasjoner også!

Blir det ikke litt problematisk med flere utenlandsruter når kapasitene etter som jeg har forstått på utenlandstermianelen på TRD er ganske sprengt fra før av?

Blir det ikke litt problematisk med flere utenlandsruter når kapasitene etter som jeg har forstått på utenlandstermianelen på TRD er ganske sprengt fra før av?

Vi har da telt ;)

Dette viser vel at Avinor bør få ut fingeren og bygge nytt...:old

I TRD så har vi tre fly fast stasjonert, to av disse har crew fra basen i TRD mens det tredje har crew fra OSL, grunnet forskjellige slingeløsninger og at det tredje flyet ikke har nok produksjon til og rettferdiggjøre mer crew i TRD. Men i og med at basen nå får enda mer produksjon ser jeg det som naturlig at også det tredje flyet på basen nå blir bemannet med TRD basert crew. Den som venter får se.

Last edited:
I TRD så har vi tre fly fast stasjonert, to av disse har crew fra basen i TRD mens det tredje har crew fra OSL, grunnet forskjellige slingeløsninger og at det tredje flyet ikke har nok produksjon til og rettferdiggjøre mer crew i TRD. Men i og med at basen nå får enda mer produksjon ser jeg det som naturlig at også det tredje flyet på basen nå blir bemannet med TRD basert crew. Den som venter får se.

Hvor mange ansatte beregner man per basefly? Sånn cirka.

Back