Ifølge VG Nett så er DY & FR blant de selskapen i testen som mister færrest kofferter...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114428
:cool2
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114428
:cool2
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Mulig jeg tenker feil, men WF har vel 2 daglige avganger fra TRondheim til København. Bagasjedetektivene til SAS Braathens er jo lokalisert i Trondheim så forklaringen er kanskje der. En tenker automatisk fra Oslo, men i dette tilfellet er Tromdheim "sentralen"Originally posted by enml
HÆ?
VG skriver i eget avsnitt:
Widerøe ligger på 4,8 medregnet de to daglige flygingene til København, mens tallet på de resterende 38 daglige flygingene er 3,6.
Hvilke to daglige flygninger til København... og hvilke resterende 38...?
...og hvorfor sammenligner man point to point med nettverk...:spin:
Originally posted by Jumper
Vi husker vel papirtag'ene festet i kufferten med en strikk (-:
Originally posted by CK
for ordens skyld - WF har TRE daglige rundturer mellom TRD og CPH! og at WF "mister" 4,8 av 1000 bags er milevis mer imponerende enn at DY mister 2 av 1000. Hvordan klarer man forresten å miste 2 av 1000 bags når ALL bagasje reiser A til B?? Det er jo bare å få bag'en på rett fly og så av igjen.... mystisk. Snart kan vel Ryanair si at de ikke mister NOEN bagasje - det er jo MOL's plan at de ikke skal frakte bagasje i belly i det hele tatt
Originally posted by CK
Hørte en historie om at London City hadde et overraskende stort antall bags som forsvant - det viste seg å skyldes en krapp sving ved vannkanten.... plopp!
He he he. AF har ikke akkurat det beste ryktet når det gjelder bagasje. Jeg likte den biten med at kunden hadde "trålet afrikas markeder før hun tilslutt falt for en meterhøy sjiraff". Tåpelig at de ikke erstattet dette med en 50-lapp eller hva det enn var hun betalte.Originally posted by LN-KOG
Krappe svinger, duster og omlasting er hovedproblemet. Air France hadde forresten et problem med en sjiraff
Hvordan klarer man forresten å miste 2 av 1000 bags når ALL bagasje reiser A til B?? Det er jo bare å få bag'en på rett fly og så av igjen.... mystisk.
Originally posted by imm
Det er mange ting som kan gå galt selv om man bare skal fra punkt til punkt også.
For en stund siden var det et fly som landet i København. Flyett hadde snutid på 25 minutter, og man ble stående å vente på at det skulle komme noen å ta ut bagasje av flyet. Man ventet og ventet, ventet og ventet. Men ingen kom. Til slutt hadde de stått der så lenge at avgangen begynte å bli endel forsinket, og det ble besluttet at man bare måtte lukke lasteromsdørene å komme seg videre, med både inngående og utgående bagasje ombord. Så på det flyet var det ingen som fikk bagasjen sin i København.
Ellers hadde jeg en artig historie på en mellomlanding i Beograd i 1989. I tiden før jernteppet falt. Vi var på vei til Australia, og mellomlandet i Beograd med JAT (DC10).
Mens vi sto der på bakken ble kjæresten og meg ropt opp over høyttalerne. Jeg gikk frem og ble møtt av en mann med militæruniform "come with me please" sa han. Og vi gikk ut av flyet. Jeg var ganske så nervøs, og visste ikke hva som skjedde.
Han hadde en mopet, type tempo corvette, og han satte seg på og ba meg sette meg bakpå å holde meg godt fast. Så der satt jeg, og holdt rundt en kar i militæruniform med "paradehatt - type russisk" mens 300 mennesker satt ombord og glodde ut vinduene.
Turen gikk til bagasjehallen og det var ikke værre enn at han ville sjekke om en sovepose tilhørte oss. Den hadde vært festet til ryggsekken men hadde falt av.
Hehehe, gjett om jeg var lettet!
Originally posted by HurumSiden WF flyr 3 ganger i til København var nok mitt resonnement feil.
Originally posted by Fly high
Originally posted by HurumSiden WF flyr 3 ganger i til København var nok mitt resonnement feil.
Men i tillegg til CPH-flygninger fra Trondheim, flyr jo WF på CPH fra Torp også (2-3 daglige?)?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.