Re: Norwegian redovisar idag ett rörelseresultat för tredje kvartalet
Grunnen til de forskjellige finansieringsformene på 787 er rett og slett tilgjengelighet. ILFC har den største ordren av alle på 787, dette har de for å tjene penger på å lease de ut til selskap som ikke har bestilt tidlig nok.
DY er et av verdens mest ekspanderende selskap og opperere i et land med verdens mest stabile økonomi, de kan derfor få "tilbud" om å kjøpe/overta avbestilte maskiner til meget hyggelige betingelser, som antakelig er tilfellet med nyankomne LN-NIB
Selv om 738-8MAX kommer, så tar det litt tid å få byttet ut alle de 4-5000, eller hva det er, som fremdeles er i drift. Det vil derfor fremdeles være mange selskap som som flyr rundt med classic og godt kunne tenkt seg 738 fra DY. Produksjons kapasiteten vil når MAX kommer være rundt 450 fly i året
Har man ikke nok penger til egenkapitalen til et nytt fly, kan man komme unna med å Lease/leie fly av et finansieringsselskap, men dette selskapet driver ikke veldedighet eller butikk for morroskyld, de er der for å tjene penger på eiernes innvesteringer og er egentlig å regne som et fordyrende mellomledd.E24.no siterer Kjosern på at de har lavere kostnader pga de eier alle sine fly.... Yea, right...
Varför väljer Kjos att köpa 737-800W men leasa 787-8?
De idag nya 737-800W kommer säkert tappa mkt i värde inom 4-6 år när de betydligt mer bränsleeffektiva 737-8MAX & A320NEO blir operativa...
Grunnen til de forskjellige finansieringsformene på 787 er rett og slett tilgjengelighet. ILFC har den største ordren av alle på 787, dette har de for å tjene penger på å lease de ut til selskap som ikke har bestilt tidlig nok.
DY er et av verdens mest ekspanderende selskap og opperere i et land med verdens mest stabile økonomi, de kan derfor få "tilbud" om å kjøpe/overta avbestilte maskiner til meget hyggelige betingelser, som antakelig er tilfellet med nyankomne LN-NIB
Selv om 738-8MAX kommer, så tar det litt tid å få byttet ut alle de 4-5000, eller hva det er, som fremdeles er i drift. Det vil derfor fremdeles være mange selskap som som flyr rundt med classic og godt kunne tenkt seg 738 fra DY. Produksjons kapasiteten vil når MAX kommer være rundt 450 fly i året