• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Q4 2021 resultat

Ser de melder om at yielden på billetter nå solgt for juli 2022, ligger 30% høyere sammenlignet med 2019

Kredittkortselskapene holder fortsatt igjen cash på forhåndsalg av billetter, og tolket jeg det rett har Norwegian utestående 1,4 mrd der
 
Ser de melder om at yielden på billetter nå solgt for juli 2022, ligger 30% høyere sammenlignet med 2019

Kredittkortselskapene holder fortsatt igjen cash på forhåndsalg av billetter, og tolket jeg det rett har Norwegian utestående 1,4 mrd der

Vel, det kan ikke overraske med yielden.
De har jo ikke kutted ut de profitable ruten, men crap-fra-crisco ruter.

Longterm base yield er den ene, fin dersom du fyller alt med 30% ekstra.
Men kikker man på kapasitætsveksten i 2022, så er jeg ikke så veldig optimistisk. Alle aktører planlegger å øke short/medium haul kapasitæter, spesielt til ferie-destinasjoner. Men - hvor lenge er ferie i forhold til non-ferie. En business model som baserer seg alene på å realisere lønnsomheten i ferie-tida er ekstremt sårbart.
 
Norwegian anslår de sparte 40-45 mill USD i 2021 på power-by-the-hour avtalene på flyene

Og vil spare rundt 110 millioner NOK på dette i Q1 2022
 
Back
Top