Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

youngflier

Newcomer
Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Skal til Florida til sommeren å lurer på hva som er å foretrekke, sas plus eller norwegian sin premium klasse? Hvordan er det med lounger osv?
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Jeg ville helt klart valgt SAS Pluss. De gir lounge, to baggasje, mat, business innsjekk og 200 % Eurobonus.

Norwegian gir mat og en bagasje. De to setene tror jeg er gjevngode mot hverandre.

På SAS blir du booket om på Star Alliance om det skjer noe. Norwegian har ingen å booke om på. Valget burde være enkelt.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Jeg ville helt klart valgt SAS Pluss. De gir lounge, to baggasje, mat, business innsjekk og 200 % Eurobonus.

Norwegian gir mat og en bagasje. De to setene tror jeg er gjevngode mot hverandre.

På SAS blir du booket om på Star Alliance om det skjer noe. Norwegian har ingen å booke om på. Valget burde være enkelt.

Men en mellom-landing med SAS dessverre
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Norwegian Prem er vel noen tusenlapper billigere enn Sas? Ombooking om noe skjer med sas (eller andre) om sommern ville jeg ikke satset på. Er vel stort sett smekkfult på alle fly.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Sant at det er litt prisforskjell. Hva er egentlig inkludert i Norwegian premium av mat og drikke/snacks?
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Hvis pengene ikke er det viktige, er dette en no-brainer.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Husk at du får nok bonuspoeng hos EuroBonus til minst en tur/retur-billett innenriks (kanskje to - avhengig av reiserute) dersom du flyr SAS. Komfort ombord er nok ganske lik, tipper jeg. Mulighetene for ombooking med SAS er uansett større enn hos Norwegian, dersom noe skjer, selv om det er fulle fly.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Hvis pengene ikke er det viktige, er dette en no-brainer.

Enig – hadde helt klart valgt Norwegian for å slippe den kjipe mellomlandingen (med utsjekk og innsjekk av bagasje) og ikke minst den kjipe economyturen på United siste leggen.

Edit: Jeg trodde Plus var Business – men ser nå at det faktisk er gamle Eco Extra. Da er jeg enda mindre i tvil med tanke på AVOD etc. Jeg vil også tro setene i DY/DU maskinen er bedre enn Extra setene.
 
Last edited:
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

"Premium" setene til Norwegian er faktisk ikke så hakkande gæli å sitte i.
AVOD fungerer supert og i premiumprisen er det mat og drikke, samt en koffert inkludert.
Sett bort i fra den siste tids forsikelser som forhåpentligvis stabiliserer seg ville jeg valgt Norwegian om det var et par tusenlapper billigere. Det veier opp for bonuspoengene synes jeg da.
Og 787 er et flott fly å være om bord i, selv om du nok må snakke "utenlandsk" til crew om bord :)
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Med lounge, fast track, 200% bonusoptjening, mad/drikke ad libitum, netværk og kundeservice ved irr-ops, skandinavisk personale osv på SAS Plus, så ville det for mig være en no-brainer.

En enkelt tur her og du er allerede godt å vej mod sølv status.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

MOD
La oss prøve å holde oss mest mulig til tema, og ikke spore av til å la dette bli en diskusjon om arbeidsvilkår etc. Det har vi nok tråder av fra før

NB: En rekke poster er fjernet
/MOD
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

For å slippe mellomlandingen i USA med bagasje ut, immigrasjon osv, så hadde jeg nesten vært villig til å stå hele veien for å få et direktefly.
Så bare der hadde valget vært enkelt for min del.

På alle andre kriterier hadde jeg valgt SAS fremfor Norwegian på langdistanse.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

For å slippe mellomlandingen i USA med bagasje ut, immigrasjon osv, så hadde jeg nesten vært villig til å stå hele veien for å få et direktefly.
Så bare der hadde valget vært enkelt for min del.

Mine mest bereiste kollegaer (og meg selv) velger i mange slike situasjoner heller monkey og direkte enn mellomlanding business. Det er som vanlig smak og behag - men som jeg har nevnt foer, saa er det nesten litt daarlig gjort aa anbefale folk hele den prosessen i USA med utsjekk/innsjekk, bagasje, imigrasjon hvis de ikke er helt klar over at dette forlenger reisen med 3-5 timer.

Disse siste 3 timene bak paa United maskinen er ogsa for vanlige reisende en liten nedtur.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Trådstarter sier ingenting om endelig bestemmelsessted, så vanskelig å si noe om Norwegian til FLL er veldig mye mer tidsbesparende enn en flight med mellomlanding og ankomst til en potensielt nærmere flyplass. Å fly 8 timer for så å sette seg i bilen de neste 3-4 timene er ikke ideelt - jeg gjør det dessverre flere ganger i året.

Synes også stressfaktoren med bagasje og mellomlanding i USA overdrives. Hvis du fortsetter med United - som er normalen når man flyr SAS til USA - plukker du opp bagasjen din på båndet og dropper den rett utenfor customs. Ingen ny innsjekk eller kø.

For øvrig er immigrasjon noe du må gjennom enten man flyr direkte eller med mellomlanding, så det argumentet skjønner jeg ikke. Hvor lang tid det tar, er ren bingo og varierer veldig fra flyplass til flyplass.

Når det er sagt, foretrekker jeg direktefly selv - men det er mest fordi jeg flyr med barn. Før den tid, var det ett fett om jeg hadde en, to eller tre mellomlandinger; dagen går som regel med til reising uansett når man skal over dammen.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Hei SudCaravelle!

SAS har AVOD på Business og Plus (Eco Extra) på både 330 og 340.. Fløy senest i Plus forrige helg med en 330, og funket fint der. Funket også fint på 340 i November...

Utvalget derimot er ikke allverdens.. hehe. :)

Kim
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Jeg har FLL som endelige destinasjon, miami blir en stund unna. Tror nesten det får bli Norwegian med tanke på at turen med United ikke er så fristende og ikke vært de ekstra tusenlappene syntes jeg.
 
Re: Norwegian Premium eller SAS plus på IC?

Jeg har FLL som endelige destinasjon, miami blir en stund unna. Tror nesten det får bli Norwegian med tanke på at turen med United ikke er så fristende og ikke vært de ekstra tusenlappene syntes jeg.

Ville helt klart valgt kombinasjon av SAS/UA, da de 19300 eurobonus poengene er verdt mye mer enn et par tusen kroner for meg.
 
Back
Top