Norwegian planlegger bonusprogram

Spoiler

Newcomer
Fra sikre kilder har jeg informasjon om at Norwegian planlegger å starte bonusprogram på utenlandsrutene. De skal ha kommet ganske langt, og det involverer selvsagt Bank Norwegian.
 
Spennende, kombinert kort, Norwegian bonus + bankkort o.l.? Norwegian blir ikke det første lavprisselskapet til å innføre bonusprogram, Germanwings har ihvertfall et.
 
Originally posted by jb1

Norwegian blir ikke det første lavprisselskapet til å innføre bonusprogram, Germanwings har ihvertfall et.

Air Berlin, Southwest og Jet Blue har også bonusprogram.

Uansett positive nyheter
 
forskjellene mellom DY og SK utviskes etterhvert - begge har seating, begge har e-ticket, begge er i CRS'ene, begge har gjennomgående innsjekk (DY kun på egne fly), og nå har snart begge bonuspoeng. Forskjellene er vel nå at det er en og annen streik i SAS - ingen i DY, og at det tjenes penger i SAS, men ikke i DY?
 
Vi får håpe det ikke blir som med SK at man må fly i tiår på øko klasse før man har sjanse på et bonus tur... Om de starter dette i det heletatt da...
 
Kommer bonusprogram i DY, ser vi nok en aldri så liten revisjon i SK sitt også ganske fort...
 
Originally posted by CK

forskjellene mellom DY og SK utviskes etterhvert - begge har seating, begge har e-ticket, begge er i CRS'ene, begge har gjennomgående innsjekk (DY kun på egne fly), og nå har snart begge bonuspoeng. Forskjellene er vel nå at det er en og annen streik i SAS - ingen i DY, og at det tjenes penger i SAS, men ikke i DY?

Du glømte en viktig forskjell! DY er mye billigere å fly med en SK!
 
Originally posted by Trety

Kommer bonusprogram i DY, ser vi nok en aldri så liten revisjon i SK sitt også ganske fort...

Det har du nok rett i! Eurobonus er ikke bra i sin nåværende form, så de trenger et tupp i r***.
 
Originally posted by LN-REF

Originally posted by CK

forskjellene mellom DY og SK utviskes etterhvert - begge har seating, begge har e-ticket, begge er i CRS'ene, begge har gjennomgående innsjekk (DY kun på egne fly), og nå har snart begge bonuspoeng. Forskjellene er vel nå at det er en og annen streik i SAS - ingen i DY, og at det tjenes penger i SAS, men ikke i DY?

Du glømte en viktig forskjell! DY er mye billigere å fly med en SK!

Ikke alltid

Originally posted by Trety

Kommer bonusprogram i DY, ser vi nok en aldri så liten revisjon i SK sitt også ganske fort...

Det håper jeg og, slik at de også vil konkurere på bonusprogram
 
Originally posted by LN-REF

Du glømte en viktig forskjell! DY er mye billigere å fly med en SK!

Det stemmer heller ikke alltid. Noen ganger stemmer det og andre ganger ikke. I vinter har jeg handlet mange tur-retur billetter Trondheim-Oslo. I 9 av 10 tilfeller har SAS vært billigst, ikke minst fordi SAS har hatt flest avganger slik at kombinasjonsmulighetene har vært bedre.

Reiser snart til Bergen for å fly Jet2.com til Newcastle og Norwegian klarte ikke å matche SAS' 237 kroner :colgate:

Jeg er, som LN-KGL nettopp påpekte et annet sted, av dem som har hoppet helt av bonus-/lojalitetskarusellen. Jeg kjøper den billetten som gir meg mest for pengene på det tidspunktet jeg skal reise uansett operatør.
 
Originally posted by ThomAAs

Vi får håpe det ikke blir som med SK at man må fly i tiår på øko klasse før man har sjanse på et bonus tur... Om de starter dette i det heletatt da...

Vel, Eurobonus poeng går ut etter 5 år, så det blir nok dårlig med bonustur etter 10.

Håper DY gjør det samme som Southwest. Meget enkelt system der hver 10. tur i flex er gratis eller hver 20. tur i billig billig.

Noe som skremmer folk vekk fra Eurobonus er at programmet er såpass komplekst med bookingklasser og vanskelige opptjeningsregler hos partnere etc.
 
Ganske interessant at DY har brukt et par år på å overbevise myndighetene om at bonusprogram er roten til alt ondt, og så når de endelig får viljen sin, og staten forbyr bonus SÅ skal de innføre det... :)
 
Originally posted by jb1

Det har du nok rett i! Eurobonus er ikke bra i sin nåværende form, så de trenger et tupp i r***.

Endringer vil komme. En del av strategien til SAS som ble lagt frem for et par uker siden, sier at de skal ha et av de mest attraktive bonusprogrammene i sitt marked.
 
Skal man foelge resonnomentet til din bror, vil prisnivaaet gaa ned .... ;)

But seriously ... jeg er usikker paa hvor stor del av DY's kundekrets internasjonalt som vil ha reell 'nytte' av programmet. Hvor mange av DY's kunder paa aktuelle strekninger reiser mer enn en-to ganger i aaret?

Men hvis det viser seg at prisene dokumentert synker, blir det svaert vanskelig for KT aa forsvare logikken bak bonusforbudet innenlands ...
 
Originally posted by LN-MOW

Skal man foelge resonnomentet til din bror, vil prisnivaaet gaa ned .... ;)

But seriously ... jeg er usikker paa hvor stor del av DY's kundekrets internasjonalt som vil ha reell 'nytte' av programmet. Hvor mange av DY's kunder paa aktuelle strekninger reiser mer enn en-to ganger i aaret?

Men hvis det viser seg at prisene dokumentert synker, blir det svaert vanskelig for KT aa forsvare logikken bak bonusforbudet innenlands ...

jeg har vel ikke sagt at prisene gaar ned PGA Bonusprogrammer, men har hevdet at prisene gaar ned som foelge av utviklingen i samfunnet/naeringen
 
Originally posted by LN-BRK
Endringer vil komme. En del av strategien til SAS som ble lagt frem for et par uker siden, sier at de skal ha et av de mest attraktive bonusprogrammene i sitt marked.

Med fare for å spore av disusjonen om DY sitt program, så har jeg bare ett spørsmål til dette: snakker du om endringene som var snakket om i forfjor sommer av EB-folkene, lovet omigjen i fjor sommer og nevnt nok en gang i vinter, og minus fire kuponger sendt til EBG'erne ellers ikke skjedd noe som helst med?

-A
 
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by LN-MOW

Skal man foelge resonnomentet til din bror, vil prisnivaaet gaa ned .... ;)

jeg har vel ikke sagt at prisene gaar ned PGA Bonusprogrammer, men har hevdet at prisene gaar ned som foelge av utviklingen i samfunnet/naeringen

Da, Finn-Erik, er vi nok kanskje ikke så uenige after all.:smile2 At prisene uansett presses nedover tror jeg også (etterspørsels- og kostnadsstyrt utvikling), men spørsmålet er vel da om hvor mye prisene ville gått ned i fraværet av bonusprogrammer i f.eks. USA og med bonusprogram i Norge (der kan nok ingen gi et svar med to streker under...).
 
Back
Top