1.131.474 passasjerer i januar, og 77,7% belegg. I praksis samme belegg som måneden før men levere passasjertall, i takt med sesongsvingningene. Men 78% flere enn i 2022, uten at det er en god målestokk
Januar er uansett en elending måned for flyselskapene her så gjelder bare begrense cashburn
Yield – ticket revenue 0.59
Yield – total 0.72
Unit revenue – ticket 0.45
Unit revenue – total 0.56
62 fly i drift
Etter mine beregninger skal dette ha gitt inntekter på 1,05 mrd, og bruker vi CASK fra Q3 får vi kostnader på 1,27 mrd og minus 220 MNOK. Dog litt gjetting da CASKen jo trolig ikke er helt lik nå i januar
https://www.norwegian.no/globalasse...affic-figures/traffic-report-january-2023.pdf
Ser forresten ut som hedgingen deres er i pluss, da de gjennom 2023 i snitt har hedget fuel med snittpris litt under $900/tonn, mens referanseprisen i Europa i slutten av januar per IATA var $1063. Dog skal sies de kun har hedget en begrenset del av volumet de trenger
Januar er uansett en elending måned for flyselskapene her så gjelder bare begrense cashburn
Yield – ticket revenue 0.59
Yield – total 0.72
Unit revenue – ticket 0.45
Unit revenue – total 0.56
62 fly i drift
Etter mine beregninger skal dette ha gitt inntekter på 1,05 mrd, og bruker vi CASK fra Q3 får vi kostnader på 1,27 mrd og minus 220 MNOK. Dog litt gjetting da CASKen jo trolig ikke er helt lik nå i januar
https://www.norwegian.no/globalasse...affic-figures/traffic-report-january-2023.pdf
Ser forresten ut som hedgingen deres er i pluss, da de gjennom 2023 i snitt har hedget fuel med snittpris litt under $900/tonn, mens referanseprisen i Europa i slutten av januar per IATA var $1063. Dog skal sies de kun har hedget en begrenset del av volumet de trenger