Norwegian på klagetoppen

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Norwegian på klagetoppen

Tipper folk også klager på de store forsinkelsene de har for tiden?
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Ryanair ligger vel også på topp av ymse klageoversikter, men det betyr lite så lenge publikum allikvel velger å kjøpe billetter og "biprodukter" hos selskapet. Cash talks.
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Hvorfor i all verden skal folk klage på DY?
De betaler jo så lite uansett, så man får det man betaler for.
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Hvorfor i all verden skal folk klage på DY?
De betaler jo så lite uansett, så man får det man betaler for.

Du betaler for en tjeneste som er relativt greit definert. Om du kjøper denne tjenesten fra en som tar en høy pris eller en som tar en lavere pris burde ikke påvirke dine muligheter til å klage, så lenge det ikke er slik at tjenesten du kjøper er fremholdt som en tjeneste med mangler/feil i utgangspunktet (f.eks., kjøper du en bukse som er på salg så kan du klage like mye på feil ved denne som om du kjøpte samme bukse til ordinær pris; unntaket vil vel være om buksen er merket som 2. sortering med f.eks. noen skjønnhetsfeil. Da kan du naturlig nok ikke klage på disse feilene). Dette er en ikke-jurists vurdering av saken....;)
 
Re: Norwegian på klagetoppen

– I fjor gjaldt spesielt mange av henvendelsene endring av rutetider etter kjøpt billett, sier Falch.

Det har vært diskutert på forumet flere ganger, så det er ingen stor overaskelse slik sett. Men det betyr jo at informasjonen fra flyselskapet ikke har vært bra nok.

Ellers er det min helt personlig og svært subjektive mening at det er de som betaler minst som er mest opptatt av å få igjen noe. Det er mitt inntrykk at det ved forsinkelse o.l. er de som har betalt minst som spør etter matkort og erstatning først.
 
Re: Norwegian på klagetoppen

– I fjor gjaldt spesielt mange av henvendelsene endring av rutetider etter kjøpt billett, sier Falch.

Det har vært diskutert på forumet flere ganger, så det er ingen stor overaskelse slik sett. Men det betyr jo at informasjonen fra flyselskapet ikke har vært bra nok.

Ellers er det min helt personlig og svært subjektive mening at det er de som betaler minst som er mest opptatt av å få igjen noe. Det er mitt inntrykk at det ved forsinkelse o.l. er de som har betalt minst som spør etter matkort og erstatning først.

Grådigheten råder hos enn del av befolkningen......
 
Re: Norwegian på klagetoppen

nordmenn er enkle, gi dem ett par gratis oel saa er det liksom greit
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Litt avsporing, men du har nok et poeng, husker BU kapreren på FBU, ga seg mot en kasse øl han og!
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Jeg skjønner ikke hva prisen man har betalt har med hvilke rettigheter man har om selskapet ikke oppfyller sine forpliktelser. Står det i betingelsene til billettene at jo mindre du betaler, dess mindre krav har du på at selskapet leverer sin tjeneste? Jeg kjøper gjerne billige billetter, men forventer at jeg kan gjennomføre reisen like mye som om jeg hadde kjøpt dyre billetter. Om selskapet roter det til slik at de ikke kan fly så er det ikke i utgangspunktet mitt problem, og jeg må åpenbart kunne kreve kompensasjon for de ulemper som jeg påføres (og da er nok en standardisert sats mye enklere å forholde seg til enn at hver enkelt skal redegjøre for ulempene dette har medført).
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Har man betalt for en tjeneste skal man få den, hvis ikke må selskapet som gir tjenesten erstatte det. Så enkelt er det, og så må man av praktiske hensyn ha noen standardiseringer av hvor stor denne kompensasjonen skal være, og hva som er akseptable alternativer, og da kan man jo myse på denne tråden: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=40609

Problemet med DY er jo at de har mange ruter som flys bare få ganger i uken, og dermed er paxen veldig sårbare for ruteendringer. Hvis selskapet ikke forstår at det er svært irriterende å få forkortet ferien, eller gjort en langhelg ubrukelig, pga ad hoc ruteendringer, ja da får man velge et annet selskap.
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Apropos; jeg har prøvd å finne priser fra TOS til Paris. DY flyr dit, men jeg finner ikke noen mulighet til å kjøpe gjennomgående billetter. Fordi de ikke tar risken på strandede pax nordfra?
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Apropos; jeg har prøvd å finne priser fra TOS til Paris. DY flyr dit, men jeg finner ikke noen mulighet til å kjøpe gjennomgående billetter. Fordi de ikke tar risken på strandede pax nordfra?

Rutetidene passer ikke sammen. Flyet fra Paris ankommer kl. 19.15, mens siste fly til Tromsø har avreise kl. 19.10.
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Litt avsporing, men du har nok et poeng, husker BU kapreren på FBU, ga seg mot en kasse øl han og!

Han fikk en six-pack.
Lå selv over rusegropa og fulgte med hele greia:wow:
 
Re: Norwegian på klagetoppen

Rutetidene passer ikke sammen. Flyet fra Paris ankommer kl. 19.15, mens siste fly til Tromsø har avreise kl. 19.10.

Stemmer visst at det ikke passer:
16:50 Oslo-Gardermoen 19:15 Paris-Orly
19:55 Paris-Orly 22:20 Oslo-Gardermoen

Utmerkede tider for helgereisende fra Oslo, men vi som kommer annet steds fra må nok ta et selskap med blå hale. Air Chance tilbyr også grisebillige billetter fra en del andre norske byer, sikkert vha KLM, men ikke herfra :(

AirBaltic via Riga er også et alternativ, ganske rimelig. Da kan vi leve med at det er litt lenger og at man må opp j... tidlig.

Men dette var kanskje litt åfftåppic...
 
Last edited:
Back
Top